Perşembe 21.04.2016 00:00

Tek diske dünyalar sığacak

Japon devi Sony'nin geliştirdiği yeni optik diskleri, inanılmaz kapasiteleri ile dikkat çekiyor. İşte teknolojinin geldiği son nokta ve devasa kapasiteli diskler...

Blu-ray de dahil olmak üzere optik diskler popülerliğini gün geçtikçe kaybediyor. Fakat Sony ve Panasonic buna pek de aldırmıyor gibi görünüyor. Zira iki dev bu alandaki yatırımlarına devam ediyor. Buna son örnek de Sony'den geldi. Japonteknoloji devi, 3.3 TB'lık optik diskini duyurdu.

Her şey bir yana, Sony'nin 3.3 TB'lık optik diski özellikle Blu-ray teknolojisi için büyük avantaj. 3.3 TB'lık disk, özellikle stüdyolar, film yapımcıları ve yayıncılar için büyük önem arz ediyor, zira bu noktalarda geniş hacimli verilerin depolanmasına ihtiyaç duyuluyor.

3.3 TB'lık disk, optik medya konusunda geçmişten bu yana atılmış bir başka önemli adım. 1982 yılında ilk CD'nin 650 MB'lık kapasiteyle çıkması, 1996 yılında 4.7 GB kapasitedeki DVD'nin ortaya atılması ve günümüzün Blu-ray teknolojisi neyse, aslında bir bakıma 3.3 TB'lık disk de o.

Bahsi geçen yeni disk, aslında işin ilk boyutu. İkinci boyutta bu diskleri okuyan yeni disk okuyucular var. Sony, 3.3 TB'lık diskler için özel üretilecek yeni nesil optik okuyucuları da tanıtmayı ihmal etmedi.

Bu ikili, optik disklerin her geçen gün geriye giden popülerliğini kurtarabilir mi bilinmez. Ama 3.3 TB'ın önemli bir depolama alanı olduğu da kesin...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.