Giriş Tarihi: 27.4.2016

Çocuklara ‘ehliyetsiz telefon’

Çocuğunuza ehliyetsiz otomobil teslim edemiyorsanız, eğitimsiz telefon vermek de sosyal medyada hesap açmak da büyük bir sorun

Ağlayan çocuklara emzik vermek yerine telefonu uzatan ailelerin sayısı artıyor. Çünkü aileler çocuğun ısrarlı tutturmalarıyla başa çıkamayınca telefon ekranına bakarak saatlerce konuşmamasını tercih ediyor. Yapılan araştırmalar çocukların telefon ve sosyal medya kullanma yaşının küçüldüğünü glsteriyor. Küresel antivirüs yazılım şirketi ESET, "Çocuk ve Teknoloji Evrimi" konulu anket çalışmasında, Amerika, İngiltere, Almanya ve Rusya'daki çocukların dijital ve fiziksel hayata ne zaman ilk adımı attıklarını sorguladı. Ülkelere göre farklılık göstermekle birlikte, çocuklar kendi cep telefonlarına ilk kez 7 yaşında, kendi sosyal medya hesaplarına ise 8 yaşında sahip olmaya başladılar. Ancak ebevenyler bu durumdan hiç de mutlu değil.
AİLELER MEMNUN DEĞİL
Yapılan ankette göre, çocukların dijital ve fiziksel hayata ilk adım atmaları için uygun olan yaşın ne olduğu Amerika, İngiltere, Almanya ve Rusya'daki ebeveynler arasında karşılaştırılıyor. ESET güvenlik uzmanlarından Ondrej Kubovic'e göre anket sonuçlarından çıkan önemli bir bulgu, çocukların çok erken yaşta modern teknoloji ile etraflarının sarılmasından ebeveynlerin mutlu olmaması. Bu bakış açısı, dört ulustan katılımcıların çoğunluğu tarafından kabul edilen küresel bir fikir birliği olarak öne çıkıyor. Yani aileler mevcut durumdan pek memnun olmasa da arkadaşlarıyla yemek yerken veya televizyonda dizi izlerken rahat etmek için çocuğuna telefonu uzatıyor.
EVİN ANAHTARI ÇOCUKTA
Anketin bulgularına göre, fiziksel gelişime baktığımızda; çocuklar kendi ev anahtarlarına Amerika'da 10 yaşında, İngiltere'de 9 yaşında, Almanya'da 8 yaşında, Rusya'da ise 7 yaşında kavuşuyor. Dijital tarafa bakıldığında ise çocukların 9 yaşından itibaren ebeveynlerinden bağımsız ya da denetimsiz şekilde internet kullanmaya başladıkları ortaya çıkıyor. Sadece Rusya'da bu veri 8 yaş olarak tespit edildi. Çocukların gece geç saatlerde sokağa çıkmasına izin vermeyecek aileler internet ve sosyal medya konusunda kayıtsız kalabiliyor.
AİLELER İLGİSİZ VE KONTROL YAZILIMI KULLANMIYOR
Ankete göre, çocukları siber dünyada korumak söz konusu olduğunda İngiliz aileler, diğerlerine göre daha korumacı olarak öne çıkıyor. İngiliz ebeveynlerin yüzde 72.8'i ebeveyn kontrol uygulamalarını kullanıyor. En düşük oran ise Almanya'da görülüyor. Ebeveynlerin sadece yüzde 33.5'i çocukları online durumdayken neler yaptığını gözlemleyebilecekleri çözümler kullanıyor. Türkiye'de durum daha vahim. Sanırım yüzde 1 aile bile bu konuda önlem almıyor. Bu konu araştırmaya değer.
EHLİYETSİZ TELEFON NEDİR?
Çocuğa eğitim vermeden kuralları birlikte belirlemeden sadece susması için verilen telefon ehliyetsiz otomobil teslim etmek gibi..
SOSYAL MEDYA İÇİN EĞİTİM YOK
Ankete katılan ebeveynler, çocuklarının ilk sosyal medya hesabına sahip olma yaşının 10 olduğunu bildiriyor. Rusya'da bu yaş 8 olarak belirlendi. Oysa pek çok popüler ağın, hesap sahibi olabilmek için yüksek resmi yaş sınırları var. ABD'de Facebook ve Twitter için 13 yaş sınırı söz konusu. Aynı araştırmalar Türkiye'de yapılsa sanırım Rusya'da olduğu gibi küçük yaşların ortaya çıkacağı kesin.
TELEFON KULLANIM YAŞI DÜŞÜYOR
Çocukların kendi cep telefonlarına sahip olma yaşı Amerika, İngiltere ve Almanya'da 8 yaş, Rusya'da ise 7 yaş olarak görülüyor. Çocukların, telefon ya da tabletlere ebeveynlerinin denetimi olmadan uygulama yüklemeye başladıkları yaş ise Almanya'da 10, Amerika ve İngiltere'de 9, Rusya'da 8 yaş olarak görülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.