Perşembe 12.05.2016 00:00

Bilgisayar satışları resmen eriyor!

Durgunlaşan PC sektörü için kötü haberler gelmeye devam ediyor. Canalys'in raporuna göre dünya çapındaki PC satışları, 2016'nın ilk çeyreği itibariyle 101 milyonda kaldı. Bu sayı, geçen senenin ilk çeyreğine kıyasla yüzde 13 düşüş yaşandığı anlamına geliyor.

Belki de daha önemlisi, 2011'in ikinci çeyreğinden bu yana en düşük satışı görmüş olmamız. Canalys'in verilerine masaüstü PC'ler, laptop'lar, convertible'lar ve tabletler dahil. Büyüme gösteren tek cihaz ise, satışları önceki seneye göre yüzde 13 artan 2-in-1'ler olmuş gibi görünüyor.

Tablet satışları önceki seneye göre yüzde 15 düşse de EMEA (Avrupa, Orta Doğu veAfrika) bölgesindeki notebook satışlarındaki düşüş yüzde 18 ile daha korkunçgörünüyor. Hem laptop'ların hem de tabletlerin şekil değiştirebilen convertible bilgisayarlara teslim olduğu anlaşılıyor. Veriler tabletleri içerdiğinden Apple,Lenovo'nun üzerinde ilk satıcı olarak yer alıyor. Ancak Apple da bu çeyrekte yüzde 17 gibi ciddi bir düşüş yaşamış görünüyor.

PC için kara tablolar sergileyen bir başka raporla bir ay önce Gartner sayesinde karşı karşıya gelmiştik. Bu rapor, 2016'nın ilk çeyreğindeki satışların 2015'in ilk çeyreğine kıyasla yüzde 9,6 gerilediğini söylüyordu. PC'lerin çok hızlı bir düşüş yaşadığını, tek parlayanın 2-in-1 cihazlar olduğunu artık tüm analiz firmaları doğruluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.