Giriş Tarihi: 25.5.2016 11:51

Telefonlarda şifre girme çilesi bitiyor

Google, üzerinde çalıştığı teknolojiyle parolaları öldürmeye bir adım daha yakın.

Google, parolaları hayatımızdan kaldırmanın yeni yollarını aramayı sürdürüyor. Firmanın son denemelerinde telefonunuz, başrolde yer alıyor.

Firma, konumunuz, yüzünüz, sesiniz, yazma şekliniz gibi verilerden bir "Güven Puanı" oluşturmaya yönelik teknolojisini geçen seneki Google I/O konferansında duyurmuştu. Teknoloji, oturum açmaya çalıştığınızda parola yazmanıza gerek olup olmadığına kendisi karar veriyor. Google'ın Advanced Technology and Projects bölümünün başındaki Daniel Kaufman, yeni biyometrik güvenlik işlevlerinin bu yaztest edilmeye başlanacağını söylüyor.

Benzer güvenlik önlemleri Google'ın Android'li telefonlar için sunduğu SmartLock'ta da yer alıyor. Bu işlev sayesinde cihaz, tanıdık bir konumdayken veya kullanıcının yüzü algılandığında, parola yazmaya gerek kalmıyor. Ancak yeni biyometrik güvenlik işlevi bir API olarak sunulacağından, geliştiriciler de ondan faydalanabilecek. Örneğin hassas banka uygulamaları daha yüksek Güven Puanına ihtiyaç duyarken, Spotify'a daha düşük bir puanla giriş yapabileceksiniz.

Kaufman, API'nın Haziran ayında "birkaç çok büyük finansal kurum" tarafından test edileceğini söylüyor. Tüm bunlar, parolaları daha az kullandığımız bir hayatın kapısının açılmak üzere olduğunun işareti olabilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.