Çarşamba 01.06.2016 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 01.06.2016 10:33

Facebook, Twitter ve YouTube'un başı dertte!

İnternetin üç dev platformu Twitter, YouTube ve Facebook'un başı Fransa'daki ırkçılık karşıtı gruplar tarafından yapılan resmi şikayetler yüzünden dertte. Le Monde'da yer alan habere göre Fransız Yahudi Öğrenci Birliği (UEJF), SOS Racisme ve SOS Homophobie söz konusu sosyal ağların, nefret söylemi içeren materyalleri Fransız yasalarının gerektirdiği biçimde yayından kaldırmadıklarını iddia ediyor. Grup üyeleri tarafından yapılan açıklamada bir haftalık bir gözlemin ardından söz konusu firmaların ırkçılık, homofobi ve holokostun reddini içeren çok sınırlı sayıdaki video, tweet ve yorumun kaldırıldığı belirtiliyor.
Yapılan bir haftalık gözlemde bu doğrultuda en aktif plarformun 156 mesaj ya da yorumdan 53'ünü kaldıran Facebook olduğu ortaya çıktı. YouTube'un uygunsuz bulunan 255 içerikten sadece 16'sını, Twitter'ın ise 205 tweet'ten yalnızca sekizini sildiği görüldü.
Grup, bu sonuçların "söz konusu platformlardaki nefret söylemleriyle olan mücadeleye dair isteksizliği gösterdiğini ve bunun hem Fransız yasaları hem de platformların kendi ilkeleriyle çeliştiğini" ifade etti. Bu üç sosyal ağın nefret söylemi içeren her bir yorumu silmek gibi bir zorunluluğu olmasa da, bu mesajlar rapor edildiğinde bunların en azından yumuşatılması gerektiği söyleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.