Cuma 10.06.2016 00:00

Müzik endüstrisi YouTube ile savaşta

YouTube hayatımıza girdiğinden beri, sitenin bir dev haline gelmesini sağlayan şarkılar ve klipler için ödeme yapması gerektiği konusunda tartışılıyor.

Bu tartışma yaklaşık 10 yıldır devam ediyor ve taraflar anlaşamıyor. Youtube ise müzik endüstrisine 3 milyar dolar ödediği ve bunun yettiği görüşünde. Video klip yayınlamadığı halde ve bünyesinde daha az şarkı bulundurmasına rağmen Spotify'da bu kadar ödedi. Bu kavga yeni değil ancak son zamanlarda ateşi yükseldi.

İlginç Satış Rakamları

Müzisyenler ve menajerleri RIAA'nın yayınladığı satış rakamları raporu sonrasında savaşı alevlendirdi. Bu rakamlara göre 2015 yılında plak satışından elde edilen kar platform üzerinden elde edilen kardan daha fazla. Endüstrinin ileri gelen isimlerinden Irving Azoff ve Katy Perry, Billy Joel ve Rod Stewart gibi isimler Amerikan Hükümetine, Digital Millenium Copyright Act çerçevesinde ihlal yapıldığı için başvurdu. Bütün büyük yapım şirketleri video sitesi ile tekrardan anlaşma yapmak istiyor ve elleri biraz güçlü.

Diğer taraftan plak şirketleri arkasına sığındıkları DMCA'in 1998'de kaldığını ve bunun yenilenmedi gerektiğini dile getiriyor. DMCA'e göre lisanslanmamış içeriğin kaldırılması biraz çetrefilli bir süreç bazı engellemelerden sonra bile lisanslanmamış içerik tekrar yerini alabiliyor. Recording Industry Association of America yani RIAA CEO'su Cart Sherman Grooveshark ve YouTube'un DMCA kurallarını sınır tanımadan ihlal ettiğini ve bunların korsan yayınlar olduğunu dile getirdi. Türkiye'de de bu tarz kontrolleri sağlayan MUYAP ile Apple bir anlaşma süreci geçirmiş ve bunun sonucunda Apple Music servisi ülkemize gelmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.