Pazartesi 11.07.2016 00:00

BlackBerry efsanesi yolun sonuna geliyor

Ve bir akıllı telefon efsanesine daha veda ediyoruz: İşte bir dönemin büyük cep devi BlackBerry'den gelen veda haberi...

BlackBerry, "tam klavye ve kare ekran" tasarımından vazgeçtiğini, BlackBerryClassic modelinin üretimini durdurduğunu açıkladı.

BlackBerry GM for Devices ve COO'su Ralph Pini, portfolyolarını yenilemek ve ilerletmek amacı ile akıllı telefon serilerini değiştirdiklerini söyledi. Ayrıca Pini, Classic modelinin ortalama ömrünün çok üzerine çıktığını da belirtmekte.

Güvenliği ve tam fiziksel klavyesi ile tanınan BlackBerry Classic, işletmeler ve hükümet alanlarında oldukça popülerdi. Ancak BlackBerry OS'un market payının yüzde 0.5'e kadar gerilemesi sebebiyle firma, telefon üretimi sektöründe kalabilmek için bazı değişiklikler yapmak zorundaydı.

Classic modelinden vazgeçmek, BlackBerry için geri dönüşü olmayan bir adım olarak düşünülebilir çünkü ABD hükümeti, BlackBerry'nin bu kararına karşılık neredeyse anında yaptığı açıklama ile telefona verdiği desteği durdurduğunu duyurdu. Bu da telefonun sahip olduğu pazar pozisyonunun büyük bir kısmını ortadan kaldırmış durumda.

BlackBerry'nin yeni sunacağı daha "modern" modellerin firmayı kurtarıp kurtarmayacağı henüz belli değil. Ancak bu finansal yıl içerisinde yapılacak olan akıllı telefon satışları, firmanın geleceğini belirleyecek sayıları ortaya koyacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.