Salı 07.03.2017 00:00

Türkiye’nin temassız ödeme karnesi!

BKM ile temassız ödemede Türkiye’nin içinde bulunduğu durumu ve geleceğini değerlendirdik. Gelişen ödeme teknolojileri bu hoş sohbetimizin konusu oldu.

Teknoloji gelişiyor. Halkımız da gelişen teknolojiyi yakından takip etmeyi çok seviyor. Gelişen teknolojiden nasibini alan bir diğer sektör de bankacılık.

Kredi kartlarında son dönemde oldukça yaygın hale gelen temassız ödeme beğenilmişe benziyor. Bugün BKM tarafından açıklanan veriler de bunu kanıtlar düzeyde. BKM Ödeme Platformları Genel Müdür Yardımcısı Celal Cündoğlu, 2016'da tüm Türkiye'de 4,2 milyar adet kartlı ödemenin yapıldığını, bu ödemelerin yüzde 63'ünün 50 TL ve altındaki ödemeleri ifade eden mikro ödemeler olduğunu belirtti.

TEMASSIZ ÖDEMELERLE ZAMANDAN TASARRUF

Kredi kartının hayatımızda vazgeçilmez olduğu şu günlerde diğer bir önemli konu da zaman. İnsanlar artık her yerde olduğu gibi alışverişte de zaman kaybının önüne geçmek istiyorlar. Nakit ile yapılan ödemelerin ortalama 16 saniye, temassız kartlarla yapılan ödemelerin ise 9 saniye sürdüğünü belirtti.

BKM tarafından raporda dünyaya dair bilgiler de yer alıyordu. Türkiye'de 2016 Aralık ayında 3.9 milyon temassız işlemle nakit ödeme yapıldığı, bu rakamın İngiltere'de Türkiye'ye kıyasla 10 kat fazla olduğu belirtildi.

Temassız ödeme teknolojisinin, diğer yenilikler gibi bazı süreçlerden geçmesi gerekiyor. 2016 yılı verilerine göre temassız terminal sayısı yüzde 137, temassız kredi kartı ödeme işlemi yüzde 77 oranda arttı. Ancak hala yeterli düzeyde olmayan bu oranlar toplam ödemenin yüzde 1.5'ine tekabül ediyor. 2020 için ise hedef yüzde 10.

Temassız ödemeler çeşitli sektörlerde rağbet görmüş durumda. Özellikle market, gıda ve hizmet sektöründe ve konum olarak da üniversite kampüsleri, eczane, akaryakıt istasyonları ve otopark ödemeleri tercih ediliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.