Giriş Tarihi: 15.03.2017 14:30

Snapchat hisseleri keskin düşüş

Geçtiğimiz Mart ayında halk arz edilen Snapchat uygulamasını yapan Snap Inc. şirketinin hisseleri en düşük seviyesini gördü. Mobil reklam gelirleri de beklenin altında.

2 Mart tarihinde halka açılan Snapchat, bu hamleyle hem gelir üretmek hem de 2017 yılı itibarıyla reklam gelirlerini katlanarak arttırmayı planlıyordu fakat hazırlanan raporlara göre beklenen seviyeye ulaşılamıyor. eMarketer'de yapılan araştırmaya göre Snapchat'ın reklam gelirleri 30 milyon $ düşüş kaydederek 800 milyon seviyesinden 770 milyon $'a indi.

Habetürkün haberine göre Gerekçe olarak da Discover olarak bilinen Keşif bölümündeki içerik ortaklarıyla paylaşılan gelirin "beklenenden fazla" olması gösterildi. Şirket, Mart başında hisse başına 24.48$'dan borsaya açılmıştı fakat o cephede de değer kaybı söz konusu. Snap Inc. hisseleri şu anda 20.42$'dan işlem görüyor. Şu ana dek görülen en düşük seviye.

FACEBOOK REKABETİ

Snapchat içerik ortakları BuzzFeed ve Vice gibi oluşumlar reklamlardan gelir paylaşımı karşılığında 2016 yılında 58 milyon $ elde etti. 2015 yılında ise bu bedel 47 milyon $ olmuştu. eMarketer'in tahminlerine göre şirketin reklam gelirlerinde % 158 düzeyinde bir artış beklense de, sadece mobil gösterimlerden alınacak bu pay sektöre nazaran hâlen düşük olarak nitelendi.

ABD mobil reklam pazarındaki payının 2017 yılında % 1.3 olması beklenen Snapchat'ın iki yıl sonra bu oranı % 2.7 civarına çekmesi bekleniyor. Öte yandan mobil reklam pazarının lokomotifleri Google % 32 ve Facebook da % 25 paya sahip.

Snapchat hisselerindeki düşüş ve reklam gelirlerinde beklentilere çıkılamamasından nedenlerinden biri olarak uygulamanın en sevilen tarafı olan olan hikâye paylaşım özelliğinin Facebook'un sahibi olduğu Instagram, Whatsapp ve Messenger gibi kategorilerinde lider platformlar tarafından da hayata geçirilmesi gösteriliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.