Perşembe 11.05.2017 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 11.05.2017 14:40

Hangi uygulama daha çok veri tüketiyor!

WhatsApp, Viber, Facebook Messenger gibi mesajlaşma uygulamalarının hangisi, ne kadar veri tüketiyor? İtalyan operatör Sos Tariffe, popüler mesajlaşma uygulamalarının veri tüketimini yakından inceledi.

WhatsApp, Hangouts, Line, Telegram, Viber, Facebook Messenger ve Skype'ı mercek altına alan firma, incelemesini şu üç kullanım senaryosuna göre yaptı: Düşük tüketim, orta tüketim, yüksek tüketim. Bu senaryolar, aşağıdaki parametreleri içeriyordu:

Düşük tüketim: 20 mesaj gönderme, 20 mesaj alma, 5 fotoğraf alma, 2 fotoğraf gönderme. Orta tüketim: 40 mesaj gönderme, 40 mesaj alma, 10 fotoğraf alma, 5 fotoğraf gönderme. Sonuçları görebileceğiniz yukarıdaki tablodaki değerlerin MB cinsinden olduğunu belirtelim. Testte Telegram ve WhatsApp'ın en az veriyi tükettiği, Facebook Messenger, Viber ve Skype'ın ise bu ikisinin veri tüketimini katladıkları ortaya çıktı.Yüksek tüketim: 100 mesaj gönderme, 100 mesaj alma, 50 fotoğraf alma, 20 fotoğraf gönderme

Veri tüketiminin yüksek olmasından farklı sonuçlara varılabilir. İlk bakışta yüksek veri tüketimi kötü bir durum gibi görünse de, örneğin fotoğraflarda ve videolarda kullanılan sıkıştırma tekniği, onların boyutunu küçülttüğü gibi kalitesini de hissedilir derecede düşürüyor olabilir. Yine de uygulamaların veri tüketimi hakkında bilgi sahibi olmak güzel. Bu sayede veri tasarrufu yapmak isteyenler, yollarını daha kolay belirleyebilirler.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.