Son Güncelleme: Perşembe 18.01.2018 15:11
Öğrenciler Hacivat ve Karagöz'ü kodladı!
Düzce'de iki ortaokul öğrencisi geleneksel gölge oyunu karakterleri Hacivat ve Karagöz'ü kodladı.
Düzce Milli Eğitim Müdürlüğünün yürüttüğü "Düzce Kodluyor" projesi kapsamında Akçakoca İmam-Hatip Ortaokulunda eğitim gören 8. sınıf öğrencilerinden Yunus Yasir Yaman ve Ömer İkbal Kar, Türkçe dersinde gördükleri Karagöz ve Hacivat figürlerini kodlama eğitimiyle harmanlamaya karar verdi.
Programda yazdıkları kodlar ve kullandıkları servomotor yardımıyla figürlerin konuşmalar esnasında yaptığı hareketleri, elektronik aksam yardımıyla yapan öğrenciler, gelenekle teknolojiyi bir arada sergiliyor.
Okulun Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Sibel Atalay, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2013 yılında "Düzce Kodluyor" isimli proje ile öğrencilerin kodlama eğitimi aldığını söyledi.
Atalay, öğrencilerin arada sırada Hacivat-Karagöz oyununu oynadıklarını ifade ederek, şunları söyledi:
"Öğrencilerin arada bir okulda seslendirdikleri ve oynadıkları oyunu 'Neden bir kişi, iki tahta ile bunu yapsın?' diye düşünerek bunu küçük bir buton ile yapabileceğimizi düşündük. Burada elektroniğin, çocukların seviyesine indirgenerek, onların anlayabileceği bir hale getirmek istedik. Karagöz ve Hacivat'ı zaten seviyorlar, 'Biz bunu elektronik ile nasıl daha çok sevdiririz' planlaması yaptık. Kültürel mirasımızın da aslında elektronik çağda yok olmayacağını anlatmak istedik."
"BİLGİSAYARIN OYUN HARİCİNDE DE KULLANILDIĞINI ÖĞRENDİK"
Projeyi hazırlayanlardan Yunus Yasir Yaman, bilgisayara meraklı olduğunu anlatarak, "Bu sınıfta olmak beni çok mutlu ediyor. İleride de bu mesleği yapmayı düşünüyorum. Bu projeden önce bir çok materyal de yaptık." dedi.
Son olarak Hacivat ve Karagöz'ü kodlamayla birleştirmek istediklerini dile getiren Yaman, "Hacivat ve Karagöz eskilerden gelen bir hikaye idi. Biz de unutulmuş olan hikayeyi canlandırmayı düşündük, öğretmenimize danıştık, onun da onayı ile hazırladık. Arkadaşlarımız da bu gösteriyi izlemeyi çok seviyor, komik metin seslendirdiğimiz zaman gülüyorlar, eğlenceli oluyor." şeklinde konuştu.
Proje ortağı Ömer İkbal Kar da kodlama dersleriyle bilgisayarın oyun haricinde de kullanıldığını öğrendiğini vurgulayarak, "Çalıştırmak biraz zor oluyor, perdenin arkasında terliyorsun." ifadesini kullandı.
EN SON HABERLER
- 1 22 projenin açılışı gerçekleştirildi
- 2 TEKNOFEST Girişim Programı 3. Dönemi Başlıyor: Teknolojiye İz Bırak, Geleceği Sen Yaz!
- 3 Türk Telekom'un Net Insight ile geliştirdiği senkronizasyonu çözümü ITU-T'de
- 4 TEKNOFEST’te teknoloji yarışmalarına başvurular için son gün 20 Şubat
- 5 5G ve 6G teknolojileri akıllı şehirlerin geleceğini şekillendirecek
- 6 Türk oyun sektörü globale taşınıyor
- 7 Apple "Korkunç Hızlı" tanıtımını cadılar bayramında yapmayı planlıyor
- 8 KEMANKEŞ ilk atış testini başarıyla geçti
- 9 Öğrencilerin ürettiği BİRGÜL roketi TEKNOFEST finalinde
- 10 Rektör Prof. Dr. Yücel Oğurlu’dan TEKNOFEST finalistlerine teşekkür