Çarşamba 31.01.2018 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 31.01.2018 21:07

Google, 700.000 uygulamanın fişini çekti!

Google, geride bıraktığımız 2017 yılında toplamda 700.000 zararlı uygulamanın Google Play'den kaldırıldığını açıkladı. Bu rakam 2016'daki kaldırılan uygulamalardan %70 daha fazla.

Kötü amaçlı uygulamaların Android kullanıcılarına ulaşmasını önlemek için Google'ın tasarladığı birçok güvenlik önlemi bulunuyor. İşte bu güvenlik önlemleri kapsamında Google, 2017'de Google Play Store'dan 700.000'den fazla uygulamanın kaldırıldığını açıkladı. Bu, 2016'daki rakamlarla karşılaştırıldığında %70 artış anlamına geliyor. Google Play ürün müdürü Andrew Ahn, bir blog yazısında şunları yazdı: "Kötü amaçlı uygulamaların kaldırılmasının yanında daha önce tespit edip aksiyona karşı harekete geçtik. Kötüye kullanım amaçlı uygulamaların yüzde 99'u kimse yüklemeden önce tespit edildi ve reddedildi."

Google bu başarıyı "yeni makine öğrenme modelleri ve teknikleri" aracına bağlıyor.

Zira platforma devamlı uygulama yükleniyor ve Google'ın her birini denetlemek için yeterli çalışanı bulunmuyor. Bu konuda yapay zeka ve makine öğrenme tekniğini kullanan Google, kötücül uygulamaların karakteristik özelliklerini yazılıma öğretip, onların bu özelliklere sahip uygulamaları tespit etmelerini bekliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.