Çarşamba 07.02.2018 00:00

Müşteri hizmetlerinde bekleme süresine yapay zekalı çözüm

Yapay zekayla günlük hayatı kolaylaştırmak için yola çıkan İzmirli 3 girişimci, tüketicilerin müşteri temsilcisine ulaşması için gereken süreyi ortadan kaldıracak akıllı yazılım geliştirdi.

Yapay zekayla günlük hayatı kolaylaştırmak için yola çıkan 3 genç girişimci, tüketicilerin müşteri temsilcisine ulaşması için gereken süreyi ortadan kaldıracak akıllı yazılım geliştirdi.

MALİYETLERİ DÜŞÜRECEK

Ege Üniversitesi'nin Teknoparkı'nda kurdukları şirkette yapay zeka çalışmaları yürüten bilgisayar mühendisleri Caner Ulutürk, Yiğitcan Şener ve iş geliştirme uzmanı Serkan İçer, firmaların müşteri hizmetleri maliyetini düşürmek ve memnuniyeti artırmak amacıyla sistem hazırladı.

Yapay zeka tedaviyi kolaylaştırıyor

Şirketin kurucu ortaklarından Caner Ulutürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yaklaşık 10 yıldır yapay zeka teknolojileriyle ilgili çalıştıklarını belirtti.

Müşteri hizmetlerine ulaşma ve sorulara kısa sürede cevap alma problemlerinden yola çıkarak yapay zekalı müşteri hizmetleri alanında çalışmaya karar verdiklerini anlatan Ulutürk, bu süreçte, bir bankanın açtığı finansal teknoloji yarışmasında dijital danışmanlık kategorisinde birinci olduklarını anımsattı.

Yapay zekada rekabet kızıştı

"BİR BEBEK GİBİ"

Ulutürk, "chatboat" adı verilen sistemin, insanların karşılarında müşteri temsilcisi varmış gibi etkileşime geçtikleri ve sorularına cevaplar aldıkları akıllı yazılım olduğunu vurguladı.

Chatboat kullanımının son yıllarda yaygınlaşmaya başladığını anlatan Ulutürk, "Akıllı yazılım sayesinde bankanın sosyal medya hesabı, internet sitesi ya da mobil uygulaması kullanılarak sorulara anında cevap alınabiliyor. Hazırladığımız yapay zeka, bir kelime üzerinden değil, cümlenin tamamını anlayarak cevap vermesiyle fark yaratıyor. Müşteriler bir insanla konuşuyor gibi yazıyor. Yazılımımız da yapay zeka ile bunu anlıyor ve onlara geri dönüş yapıyor. Yapay zekalı yazılımı bir bebek gibi düşünebiliriz. Ona hangi soruları öğretirseniz o da onları öğrenip ona göre cevap veriyor. Bazı basit sorulara saniyesinde cevap alabilirsiniz. Çok aşama gerektiren sorulara 15-20 saniyede cevaba ulaşabileceksiniz." diye konuştu.

Türk bilim insanı yapay zekada dünyaya örnek oldu

AKILLI YAZILIM GELECEK AY BİR BANKA TARAFINDAN KULLANILACAK

Yapay zekanın her soruya cevap vermesinin mümkün olmadığını, çok karmaşık konularda insana yönlendirdiğine işaret eden Ulutürk, bu sayede hem müşteri hizmetlerindeki kurum maliyeti düşeceğini hem de müşterilerin memnuniyeti artacağını kaydetti.

Geliştirdikleri yazılımın bir banka tarafından gelecek ay kullanılmaya başlanacağını bildiren Ulutürk, bunun bankacılık dışındaki müşteri temsilcisi gerektiren diğer sektörlerde de kullanılabileceğini sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.