Perşembe 01.03.2018 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 01.03.2018 02:04

Facebook, kullanıcılarını paralarına göre gruplara ayıracak

Facebook, kullanıcılarını mal varlıklarına, finansal durumlarına ve sınıflarına göre sosyoekonomik gruplara ayıran yeni bir algoritmanın patentini alarak bir süredir konuşulan projesinin gerçek olduğunu da doğrulamış oldu.

Kullanıcıları hakkında en çok bilgiye sahip olan sosyal ağların başında gelen Facebook, yeni algoritmasıyla ne kadar paranız olduğunu da bilecek.

Her gün milyonlarca kullanıcının giriş yaptığı Facebook, algoritmaları aracılığıyla politik görüşlerinizi, evinizin ve işinizin nerede olduğunu ve hatta en son nerede yemek yediğinizi bile biliyor.

Sosyal ağın temmuz 2016 tarihinde başvurduğu ve bu hafta onaylanan patenti ise geliştirilecek bir algoritmayla kullanıcıların tam olarak ne kadar parası olduğunu saptayacağını gösteriyor.

Facebook yüz tanıma özelliği Türkiye'de sunuldu

Habertürk'ün haberine göre, algoritma sorulan birkaç sorudan ve sosyal ağda gerçekleştirdikleri işlemlerden yola çıkarak kullanıcıların finansal varlıklarını tahmin edecek.

Facebook, kullanıcıların banka hesaplarında ne kadar parası olduğundan ziyade, onların dahil oldukları sosyoekonomik sınıfı saptamaya çalışacak. Böylece onlara önerdiği reklamların alım güçlerine uygun olduğundan emin olabilecek.

Patentte ayrıca kullanıcıları sosyoekonomik gruplara ayırmak için demografik verilerden, hangi cihazlarla Facebook'a bağlandıkları ve internet kullanımı gibi bilgiler de kullanılacağı belirtiliyor

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.