Cumartesi 03.03.2018 00:00

Facebook, ünlü heykeli önce sansürledi, sonra özür diledi

Facebook'un sansürleme özelliği başına iş açmaya devam ediyor. Yine tarihi bir objeyi sansürleyen Facebook büyük tepki topladı.

Tarih öncesi çağlarda kadının doğurganlığının sembolü olarak, bilinmeyen bir sanatçı tarafından yapılan Willendorf Venüsü heykeli, Facebook ekibi tarafından "uygunsuz" bulunarak sansürlendi.

Yaptıkları hatadan dolayı özür dileyen Facebook sözcüsü, "Reklam politikalarımız çıplaklığa veya ima edilen çıplaklığa izin vermiyor ancak heykeller için bir istisnamız bulunuyor. Bu sebepten bu görsel ile kullanılan reklamın onaylanması gerekirdi" dedi.

İtalyan sanat aktivisti Laura Ghianda tarafından geçtiğimiz aralık ayında fotoğrafı paylaşılan Willendorf Venüsü heykeli, kısa sürede büyük kitlelere ulaşmış ancak sonrasında Facebook tarafından sansürlenmişti.

Facebook, kullanıcılarını paralarına göre gruplara ayıracak

11 cm boyunda olan heykelin tarih öncesi çağlardan Yontma Taş Devri'nde (M.Ö 24.000 - 22.000) yapıldığı tahmin ediliyor.

20. yüzyılın başında Avusturya'nın Willendorf kentinde gerçekleştirilen demir yolu inşaatı sırasında bulunan ve ismini buradan alan heykel, Viyana Ulusal Tarih Müzesi'nde sergileniyor

Habetürk'ün haberine göre heykelin Facebook tarafından sansürlenmesi üzerine Viyana Ulusal Tarih Müzesi'nden yapılan açıklamada, "Bırakın da Venüs çıplak olsun! Heykel vücudunu 29 bin 500 yıldır kıyafetleri olmadan tarih öncesi doğurganlık sembolü olarak gösteriyor." denildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.