Çarşamba 14.03.2018 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 14.03.2018 12:06

Türkiye’nin internete erişim oranı yüzde 80, bilgisayar kullanım oranı ise yüzde 97 oldu

Türkiye’de hanelerin internete erişim oranı son beş yıllık dönemde yüzde 49,1’den yüzde 80,7’ye, bilgisayar kullanım oranı ise yüzde 92’den yüzde 97,2’ye yükseldi.

Medya takibinin önemli kurumu Ajans Press, internet erişimi oranları ve bilgisayar kullanımı üzerine medya araştırması gerçekleştirdi.Ajans Press'in Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Bilgi Toplumu İstatistikleri'nden derlediği verilere göre 2013-2017 yılları arasında 10 ve üzeri çalışana sahip girişimlerde, bilişim teknolojilerinin kullanım oranı artışa geçerken bu dönemde hanelerin bilgisayar kullanımı yüzde 92'den yüzde 97,2'ye yükseldi. Araştırmaya konu olan dönemde, aynı şekilde 10 ve üzeri çalışana sahip olan girişimlerde internet erişim oranı yüzde 90,8'den yüzde 95,9'a; web sitesi sahipliği ise 53,8'den 72,9'a yükseldi.

'Cep'ten internet kullanımı yüzde 71 arttı

5 YIL İÇİNDE KULLANIM ORANI YÜKSELDİ

2013 ve 2017 yılları arasında girişim ve şirketlerin yanı sıra hane halklarının kullanım oranlarında da ciddi artışlar yaşandı. Hanelerde 5 yıl içerisinde bilgisayar kullanımı yüzde 49,9'dan yüzde 56,6'ya ulaşırken, bu oranlar internete erişimde yüzde 48,9'dan yüzde 66,8'e çıktı. Öte yandan erkeklerin kadınlara oranla hem internete erişimde hem de bilgisayar kullanımında daha önde olduğu bilgisi dikkat çekti.

Sanal dünyaya olan bağımlılık okul başarısını düşürüyor!

EN YÜKSEK SEVİYEYE ULAŞTI

Ajans Press ve PRNet'in gerçekleştirdiği medya incelemesinde internet ve bilgisayar başlıklarındaki haber çıkışlarının son yıllardaki en yüksek seviyeye ulaştığı tespit edildi. Geçtiğimiz yıl, internet başlığında 164 bin 54, bilgisayar başlığında ise 70 bin 605 haber çıkışı tespit edildi. Şiddet içerikli bilgisayar oyunları ve internet kullanım süreleri ise medyanın en çok konuştuğu başlıklar arasında yer edindi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.