Giriş Tarihi: 2.5.2018 16:28 Son Güncelleme: 2.5.2018 16:54

Twitter da Cambridge Analytica'la kullanıcı bilgisi paylaştı mı?

Cambridge Analytica skandalının sonra veri ihlali krizi patlak verdi. Cambridge Analytica, veri paylaşım skandalı merkezinde araştırmacı olan Aleksandr Kogan ya da onun şirketinden hiçbir şekilde Twitter için veri almadıklarını belirtti.

Bir açıklamada firma, Kogan'dan ya da Global Science Research'den (GSR) Twitter bilgilerini hiç almadığını ve hiçbir şekilde Twitter verisi üzerinde GSR ile çalışmadığını söyledi.

HERHANGİ BİR ÖZEL VERİYE ERİŞİLMEDİ

Milliyet'in aktardıklarına göre Twitter, Aralık 2014 ile Nisan 2015 arasındaki dönemi kapsayan bir dizi tweet örneğini açıkladı. Twitter, bu tarihler arasında gönderilen tweet'lerden rastgele örnekler topladığının ve herhangi bir özel veriye erişilmediğinin saptandığını duyurdu. Doğrudan mesajlardan taviz verilmemeli ve özel hesaplı kullanıcılar da bundan etkilenmemeli denildi. Twitter, kişisel bilgilerin kesinlikle satılmadığını açıklarken, Kogan'a ait Global Science Research'ün sadece açık olan tweetleri toplayabilmek için 5 aylık API erişimi aldığını öne sürüyor. GSR, on milyonlarca kullanıcının onayı olmadan Facebook verilerini topladı ve Twitter'da da aynı yaklaşımı sürdüreceği yönünde bir endişe var.

REKLAM SATIN ALMASINI ENGELLEDİ

Cambridge Analytica'nın savunmasında yaptığı açıklamalara rağmen, Twitter şirketin sosyal ağda reklam satın almasını engelledi. Yeniden kodlama raporları Twitter Cambridge Analytica'nın "kabul edilebilir Twitter reklamları iş uygulamalarıyla doğal olarak çelişen bir iş modeline" sahip olduğunu belirtiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.