Cuma 18.05.2018 00:00
Son Güncelleme: Cuma 18.05.2018 16:40

Skandal şirket kepenkleri indiriyor

Facebook veri skandalının merkezindeki politik danışmanlık şirketi Cambridge Analytica, İngiliz çatı şirketiyle birlikte kapanıyor. Skandal sonrası itibarı zedelenen şirket, müşterilerini kaybettiğini açıklamıştı.

87 milyon Facebook kullanıcısına ait verileri uygunsuz şekilde toplamak ve politik seçimlerin sonuçlarını etkilemek için kullanmakla suçlanan Cambridge Analytica (CA) yolun sonuna geldi.

Habertürk'e göre Cambridge Analytica, mayıs ayının başında iflas başvurusunda bulunacağını ve medyada çıkan haberlerin müşterilerini kaçırdığını açıklamıştı.

SORUŞTURMALAR SÜRECEK

Tartışmalı şirket kapansa bile Facebook verilerini nasıl kullandıklarına dair soruşturmalar sürecek.

Facebook, 87 milyon kullanıcısına ait verilerin platformunda yayınlanan bir kişilik testiyle toplandığını ve daha sonrasında Cambridge Analytica'ya verildiğini saptadıklarını açıklamıştı. Donald Trump'ın seçim kampanyasında çalışan şirket, bu verilerle hem 2016 ABD Başkanlık Seçimleri'ni hem de Brexit Referandumu'nun sonuçlarına etki etmekle suçlanıyor.

Skandal, eski bir Cambridge Analytica çalışanı Christopher Wylie'nin (yukarıda) bildiklerini açıklamasıyla ortaya çıkmış ve daha sonrasında CA CEO'sunun kovulmasından, Mark Zuckerberg'in ABD senatörlerine ifade vermesine kadar ilerleyen bir olaylar zinciri başlamıştı. Wylie ayrıca senatörlerin skandala dair sorularını yanıtlamak için senatoda tanıklık etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.