Son Güncelleme: Salı 05.06.2018 14:22
Türk mühendislerin oyunu dünya listesinde
TÜBİTAK'ın desteğiyle Ege Üniversitesi Teknopark nüvEGE Kuluçka Merkezinde bilgisayar mühendisi 2 arkadaşın geliştirdiği "Sling Drift" isimli oyun, dünyanın birçok ülkesinde en çok oynanan mobil oyun olmayı başardı.
İzmirli bilgisayar mühendisi 2 arkadaşın geliştirdiği "Sling Drift" isimli oyun, kısa sürede dünyanın birçok ülkesinde ilgi gördü.
Dokuz Eylül Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde okurken kelime oyunu geliştiren 26 yaşındaki Mert Can Kurum, okuldan mezun olduktan sonra bir süre farklı firmalarda mobil oyunlar üzerinde çalıştı.
Kurum, 4 ay önce TÜBİTAK desteğiyle Ege Üniversitesi Teknopark nüvEGE Kuluçka Merkezinde "Ruby Games" isimli yazılım şirketi kurdu.
İnternetten tanıştığı kendisi gibi bilgisayar mühendisi olan 29 yaşındaki Zeren Tolga Kaçar ile kısa sürede 10 farklı oyun geliştiren Kurum'un "Sling Drift" isimli mobil oyunu, ABD menşeli Tastypill ile yapılan anlaşmayla Android ve IOS işletim sistemlerinde yayına başladı.
Türk mühendislerin geliştirdiği mobil araba oyunu, 6 gün içinde dünyanın farklı ülkelerinde 4 milyon kişi tarafından indirildi. Oyun, 22 ülkede en çok oynanan ilk 10 arasına girdi. İlk 2 günde bir milyona yakın indirme alan Türk mobil oyunu, ABD, İngiltere, Kanada ve Almanya'da ise en çok oynanan oyunlar arasında yerini aldı.
"TASARLADIĞIMIZ OYUNU DÜNYA OYNUYOR"
Mert Can Kurum, AA muhabirine yaptığı açıklamada, herkesin oynamasını istedikleri bir oyun geliştirme hedefiyle yola çıktıklarını söyledi.
Oyunun prototipini 2 günde hazırladıklarını anlatan Kurum, şöyle konuştu:
"Günde yaklaşık 1 milyon kişi geliştirdiğimiz oyunu oynuyor. Böyle önemli bir hedefe çok kısa sürede ulaştığımızı düşünüyorum. Bizim yıllardır amacımız ve hayalimiz buydu. Tasarladığımız oyunu dünya oynuyor. Şirketi kurduğumuz ilk günden beri 'bir oyun yapalım tüm dünya oynasın' diyorduk. Çok gurur verici. Arkadaşlarımız ve tanımadığımız insanlar her gün oyunun skorunu yolluyor. Metroda giderken yanımızda oturanların bizim oyunumuzu oynadığına şahit oluyoruz. Onlara 'bu oyunu biz yaptık fikriniz varsa söyleyebilirsin' diyoruz."
"ÇOCUKLUK HAYALİMİ GERÇEKLEŞTİRDİM"
Kaçar ise böyle bir çalışmanın içinde bulunmaktan çok mutlu olduğunu söyledi.
Çok daha iyi oyunlar yapmayı hedeflediklerini ifade eden Kaçar, "Çocukluk hayalimi gerçekleştirdim. Herkesin parmakla gösterdiği firmada yaptığımız oyunlarla insanları eğlendirmeyi istiyoruz." ifadelerini kullandı.
EN SON HABERLER
- 1 22 projenin açılışı gerçekleştirildi
- 2 TEKNOFEST Girişim Programı 3. Dönemi Başlıyor: Teknolojiye İz Bırak, Geleceği Sen Yaz!
- 3 Türk Telekom'un Net Insight ile geliştirdiği senkronizasyonu çözümü ITU-T'de
- 4 TEKNOFEST’te teknoloji yarışmalarına başvurular için son gün 20 Şubat
- 5 5G ve 6G teknolojileri akıllı şehirlerin geleceğini şekillendirecek
- 6 Türk oyun sektörü globale taşınıyor
- 7 Apple "Korkunç Hızlı" tanıtımını cadılar bayramında yapmayı planlıyor
- 8 KEMANKEŞ ilk atış testini başarıyla geçti
- 9 Öğrencilerin ürettiği BİRGÜL roketi TEKNOFEST finalinde
- 10 Rektör Prof. Dr. Yücel Oğurlu’dan TEKNOFEST finalistlerine teşekkür