Salı 05.06.2018 00:00

Yapay zeka destekli Marcel platformu duyuruldu

Publicis Groupe yapay zeka destekli Marcel'i Paris Viva Teknoloji zirvesinde gerçekleştirdiği bir lansmanla dünyaya tanıttı.

Marcel önceliği insan olarak tasarlanan ilk kurumsal platform olarak tanımlanıyor. Marcel, dünya genelindeki 80 bin Publicis Groupe çalışanını tek bir veri tabanında anlık olarak buluşturuyor. Böylece kitle kaynak kullanımıyla küresel fikir paylaşımı, projeler hakkında geri bildirim ve yorum alışverişi yapılabiliyor. Tüm çalışanlar yapılmış kampanya verilerine anında ulaşabiliyor ve hatta Cannes Arşivlerine girerek 2001 ile 2018 arasında Cannes'da ödüllendirilmiş 200 binden fazla vakaya erişilebiliyor. Marcel'in bir diğer önemli özelliği de reklamverenleri bu 80 bin kişilik kitleyle birebir buluşturması. Reklamverenler Marcel üzerinden doğrudan brief verebiliyor. Böylece dünya genelinden takımlar oluşturularak 200'den fazla uzmanlık biriminden hizmet alabilme fırsatı doğuyor.

5 MİLYARI AŞKIN VERİ DOSYASI YAPILANDIRILDI

80.000'den fazla kişi ve 1.200'den fazla tüzel kişilik, 200'den fazla uzmanlık ve binlerce müşteriyi kapsayan yaklaşık 5 milyardan fazla veri dosyasına sahip olan Publicis Groupe bu verileri açmak için, Microsoft AI ve Publicis Groupe Bilgi Grafiği teknolojilerine dayanan Marcel AI Platformunu oluşturdu.

Bu Bilgi Grafiği, grup içerisinde var olan yapılandırılmış ve yapılandırılmamış verileri birleştirerek birbiriyle ilişkilendiriyor. Publicis Groupe, Microsoft'un gelişmiş AI araçlarını kullanarak, çalışanlarına faydalı olması için verileri işlemek, filtrelemek, birleştirmek ve organize etmek için kullanacak.

Marcel, Android ve iOS'a uyumlu bir mobil uygulama olarak hizmete giriyor. Gelecek sürümlerde, bir masaüstü sürümü veya talep doğrultusunda geliştirilecek farklı ara yüzleri de sunacak. Marcel'i çalışanlar sesli veya metin girişi ile kullanabiliyor. AI motoru, kullanıcının hızla bağlantı kurmasına ve hedefleri tamamlamasına yardımcı olmak için sorgulamalarda iyileştirmeler önerecek, ilgili bilgi, bağlantı ve fırsatları proaktif olarak sunacak. Haziran ayında ajans, rol ve coğrafyaya göre seçilen 1.000 kişiye beta sürümle sunulacak Marcel'in 2020'de Publicis Groupe çalışanlarının % 90'ına ulaşması hedefleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.