Çarşamba 06.06.2018 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 06.06.2018 06:42

Sharp, Toshiba'nın PC bölümünü satın aldı! (PC pazarına geri dönüyor)

Sharp son günlerin en büyük teknoloji satın almalarından birisine imza attı ve Toshiba'nın PC bölümünü satın aldı. Firma böylece PC pazarına geri dönüyor.

Bundan iki yıl önce Foxconn tarafından satın alınan Sharp, böylece dünyanın en büyük fason üreticisinin kanatları altına girmişti. O günden bu yana markaya ciddi bir yatırım yapmayan Foxconn, şimdi Toshiba satın alması ile markayı hareketlendirecek.

Sharp, Toshiba'nın PC bölümünün yüzde 80,1'ini 1 Ekim itibarıyla satın alacak ve Dynabook markasını koruyacak. Satın alma ile Toshiba'nın LCD üretim birikimiyle Foxconn'un üretim birikiminin birleşerek, zarardaki şirketi kârlı hâle getirmek hedefleniyor. Toshiba, ABD'deki nükleer bölümü Westinghouse Electric'in yaşadığı bir fiyasko sonrasında tüm şirketi yeniden yapılandırmaya gitmişti.

1985 yılında dünyanın ilk dizüstü bilgisayarını piyasaya süren Toshiba, en iyi günlerini bundan 7 yıl önce 17,7 milyon PC satışıyla gördü. Şirketin geçen seneki satış adetleri ise 1,4 milyona kadar düştü.

Habertürk'e göre, Toshiba'nın bilgisayar bölümü, mart ayında biten son mâli yılda 85 milyon dolar zarar etti. Departmanın önceki yılki zararı ise 15,5 milyon dolardı. Toshiba şu anda yüzde 1,92 ile dünyanın en büyük 8. dizüstü üreticisi konumunda.

PC'deki oyunları telefondan oynayabileceğiz

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.