Çarşamba 03.10.2018 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 03.10.2018 12:15

Dolandırıcılar sosyal medya üzerinden vatandaşın hesabını boşaltıyor

Dolandırıcılar, özellikle sosyal paylaşım sitelerinde masraf iadesi ve hediye vaadi ile "yemleme" yaparak, vatandaşların hesaplarını boşaltıyor.

Teknolojinin hayatın her alanına girmesi ve sosyal medya kullanımın artması dolandırıcılık faaliyetlerinin de boyut değiştirmesini beraberinde getirdi. Birçok kişi, kaynağı bilinmeyen bir yerden "masraf iadesi" vaadi içeren SMS'ler alırken, sosyal medyada da "hediye vaadi"yle bankalara ait olduğu izlenimi yaratan ve bir linki tıklamaya davet eden paylaşımlar arttı.

Bu vaatlere inanıp link tıklandığında, dolandırıcıların tuzağının ilk aşamasına düşülmüş olunuyor. Link uzantısının sahte olduğunun farkına varılmamasıyla devam eden süreçte, kişisel bilgilerin de girilmesiyle dolandırıcıların hesaptan para çekmesine olanak tanınıyor. Kişiler, dolandırıldıklarını, hesaplarından kontrolleri dışında para çekilmesi sonrasında fark ediyor.

Ne yazık ki, çok sayıda banka müşterisi bu tip saldırılara maruz kalıyor. Kişisel bilgilerin paylaşılmış olmasından dolayı dolandırıcılar, bankaların güvenlik sistemlerini atlayarak hesaplara ulaşma fırsatı buluyor. Dolandırıcılıkta son dönemde kullanılan tabirlerin başında "yemleme (phishing)" geliyor. Phishing, password (şifre) ve fishing (balık avı) sözcüklerinin birleşmesiyle oluşturulan bir kelime. Özellikle yemleme sosyal paylaşım siteleri üzerinden gerçekleştiriliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.