Son Güncelleme: Çarşamba 07.11.2018 12:02
Türk Twitter kullanıcıları etki gücüne sahip
Yeni yapılan bir araştırmaya göre Twitter kullanıcıları kişiler üzerinde etkiye sahipler ve algıları da Twitter’dayken en açık durumda; bu durum da pazarlamacıların bu büyük ikilemi çözmelerine yardımcı olabilir.
Twitter kullanıcıları arkadaş ve aile gibi sosyal gruplarında etkiye sahip. Twitter kullanıcıları değerlendirme ve önerilerini ortalama bir internet kullanıcısından daha çok paylaşıyor. Türk Twitter kullanıcılarının %83'ü favori konulara ilişkin görüşlerini ifade etmeyi çok seviyor. Bu oran, Türkiye'deki tüm internet kullanıcıları için olan ortalamanın üzerinde (%81). Türk Twitter kullanıcıları aynı zamanda sosyal gruplarında adeta bir bilgi çeşmesi olarak görülüyor: kullanıcıların yüzde 77'sine aile ve arkadaşları bir şeyi satın almaya karar verirken danışıyor.
Türk Twitter kullanıcıları, ürünler ve markalar hakkında bilgi alışverişinde bulunmayı tercih ediyorlar: %72'si fikirlerini düzenli olarak paylaşıyor, %78'i ise diğer kullanıcıların bireysel ürün ve hizmetlerle ilgili görüşlerini aktif olarak takip ediyor. Dahası Türk Twitter kullanıcıları keşfedilen tüm ürün ve hizmet kategorilerinde ortalama bir internet kullanıcısından daha büyük etkiye sahip.
TWITTER KULLANICILARI "KEŞFETMEYE AÇIK" BİR ZİHNİYETE SAHİP
Tüketiciler neler olup bittiğini gerçek zamanlı görmek için Twitter'a geliyorlar. Bu yüzden Twitter kullanıcılarının "keşfetmeye açık"' bir zihniyete sahip oldukları söylenebilir.
Türk Twitter kullanıcılarına dair diğer istatistikler şöyle: yeni şeyler keşfetme olasılıkları %88. Bu, Türkiye'deki internet kullanıcısı ortalamasından (%84) daha fazla bir oran. Yeni fikirlere açık Türk Twitter kullanıcılarının oranı ise %82. Türkiye'deki internet kullanıcılarının %66'sı, Türk Twitter kullanıcılarının ise %70'i yeni şeyler denemeyi seviyor.
Türk Twitter kullanıcıları farklı açılardan özellikle marka iletişimi için cazip bir hedef kitle olduklarını kanıtlıyor. Yüksek kaliteli ürünler için daha fazla ödeme yapmaya hazır olan Türkiye'deki Twitter kullanıcısı oranı %57. Bu oran Türkiye'deki internet kullanıcıları için %53. Özellikle ürün tercih edilen bir markadan geliyorsa bu istek artıyor (%59 ve %56). Aynı zamanda markalara sadık olma konusunda daha eğilimliler. Bir marka Twitter'daki insanların güvenini kazandığında kullanıcılar sıklıkla sadakat programlarında yer alıyor. Türk Twitter kullanıcıları için bunun oranı %52 iken, Türkiye'deki tüm internet kullanıcıları için %49.
EN SON HABERLER
- 1 22 projenin açılışı gerçekleştirildi
- 2 TEKNOFEST Girişim Programı 3. Dönemi Başlıyor: Teknolojiye İz Bırak, Geleceği Sen Yaz!
- 3 Türk Telekom'un Net Insight ile geliştirdiği senkronizasyonu çözümü ITU-T'de
- 4 TEKNOFEST’te teknoloji yarışmalarına başvurular için son gün 20 Şubat
- 5 5G ve 6G teknolojileri akıllı şehirlerin geleceğini şekillendirecek
- 6 Türk oyun sektörü globale taşınıyor
- 7 Apple "Korkunç Hızlı" tanıtımını cadılar bayramında yapmayı planlıyor
- 8 KEMANKEŞ ilk atış testini başarıyla geçti
- 9 Öğrencilerin ürettiği BİRGÜL roketi TEKNOFEST finalinde
- 10 Rektör Prof. Dr. Yücel Oğurlu’dan TEKNOFEST finalistlerine teşekkür