Cumartesi 26.02.2011
Son Güncelleme: Salı 29.03.2011

Vodafone'luya Türk Oksijeni

Vodafone'un Küresel İnovasyon Merkezi olan Oksijen Ar-Ge, lokasyon hizmetleri dahil 60 hizmet ve ürünün geliştirilmesinde öncülük edecek

350 milyon abonesi olan Vodafone şebekesine Türk mühendisleri damga vuruyor. Vodafone Türkiye grup şirketi Oksijen Ar-Ge, tüm grubun Küresel İnovasyon Merkezi olarak belirlendi. Vodafone Grubu tarafından Lokasyon Bazlı Servis Ürünleri konusunda geçtiğimiz yıl "tercih edilen üretici" olarak seçilen Oksijen Ar-Ge, bu konuda "Küresel Mükemmellik Merkezi" haline geldi. Vodafone, önümüzdeki dönemde lokasyon bazlı platform ve servisleriyle ilgili tüm projelerini Oksijen Ar-Ge'nin bilgi birikimi ve deneyimi ışığında gerçekleştiriyor olacak. Ericsson'a küresel anlamda rakip olan Oksijen, rakipleriyle birlikte konum belirleme konusunda standartların belirlenmesine de katkıda bulunuyor. Oksijen ekibinden, Türkiye'ye öncelik tanınmasını beklediklerini söyleyen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, "2000 yılında kurulan ve mobil teknolojiler konusunda Ar-Ge çalışmaları konusunda efsane haline gelen Oksijen, şimdiye kadar 950 milyon TL'lik katma değer üretti. Zaman içinde Vodafone merkezi de yapılan çalışmalardan etkilendi. Ekibi 80 mühendisten 250'ye çıkararak istihdamı üçe katladık. Yıl içinde 40 mühendis daha ekibe katılacak" diye konuştu. Toplantıya en üst seviyede destek veren Vodafone Avrupa CEO'su Michel Combes ise, Türk mühendislerinin, inovatif ve analitik düşünme yetenekleriyle inovasyon üretme becerilerinden çok etkilendiklerini belirterek; "Oksijen Ar-Ge'nin bu üstünlüklerinden tüm dünyayı yararlandırmak en doğru karar olacaktı. Biz de bu kararı alarak uygulamaya koyduk. Oksijen Ar-Ge, bizler için geliştirdiği yenilikçi teknolojilerle bir uzmanlık merkezi haline gelmiştir" diye konuştu.
Oksijen'in hayat verdiği çözümler
Akıllı şebeke çözümleri geliştiriyor. Bu sayede saatlik, günlük internet servisleri 3G şebekesinin hayata geçmesiyle birlikte ilk kez Vodafone Türkiye tarafından sunuldu. Kurumsal çözümler daha hızlı hayata geçiriliyor.
350 milyon Vodafone abonesi Oksijen tarafından geliştirilen ve standartları belirlenen lokasyon bazlı servisi veren altyapısını kullanıyor. Oksijen, Vodafone abonesinin, nerede olursa olsun konumunun daha kolay belirlenmesini sağlayacak.
Tüm mobil şebekelerde standartların belirlenmesine katkıda bulunuyor. Türkçe karakter dışında İspanyolca ve Portekizce gibi farklı dillerin karakter sorunları için çözüm geliştiriyor
Standartları belirledi
Vodafone Türkiye'nin Oksijen Ar-Ge ekibi 2 yıl önce sadece Türkçe karakter sorununu çözmekle kalmadı, İspanyolca ve Portekizce'nin de benzer sorunları çözmesine destek oldu. Bu alanda standartların belirlenmesine katkıda bulunan ekip, yerel soruna küresel anlamda çözüm geliştirmiş oldu.
Türkler için fırsat oldu
Telsim'e, Nokia ve Motorola tarafından uygulanan yaptırımlar Oksijen'deki Türk mühendisler için fırsata dönüştü. Bu sayede Vodafone şebekesindeki yerli katkı oranı diğer Türk operatörleri geride bıraktı. Telsim, borçları dolayısıyla Nokia ve Motorola'dan destek alamayınca Oksijen'deki Türk mühendislerin bulduğu çözümler Telsim'i ayakta tuttu. Uluslararası firmaların hazır çözüm yerine üretim yapmalarını sağladı. Ekip, kısa sürede yeni nesil şebekelerde güçlendi, insan kaynağı olarak katlanarak büyüdü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.