Cumartesi 30.04.2011 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 30.04.2011 11:12

Türkiye Facebook'ta kaçıncı sırada

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Dr. Tayfun Acarer, Türkiye'nin internet kullanımında dünya sıralamasında 12'inci sırada yer aldığını aktardı.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Dr. Tayfun Acarer, Türkiye'nin internet kullanımında dünya sıralamasında 12'inci sırada yer aldığını aktardı. Sosyal paylaşım sitesi olan Facebook'ta ise dünyada ikinci sıra yer aldığını söyledi. Dünyada ise 6 milyar sabit ve mobil (cep telefonu) abonesi olduğunu açıkladı. Dr. Tayfun Acarer, bilişim sektörünün hızla büyüdüğünü ve sürekli istihdam sağlayan sektör olduğunu aktararak, global krizde bile dünya ve Türkiye'de büyüyebilen ve Türkiye'deki büyüme hızının üstünde büyüyen sektör olduğunu belirtti. 'Bilişim sektörü olmasaydı, kötü olsaydı ne olurdu?' sorusunu değerlendirmek gerektiğini belirten Acarer, "O zaman bankacılık sektörü ne olurdu. Borsa nasıl çalışırdı. Savunma sanayi ne olurdu. Bütün bunları düşünmeliyiz." dedi. Tayfun Acarer, bilişim denildiğinde iki etkenden bahsedilmesi gerektiğini aktararak, şöyle devam etti: "Bunlardan birisi iletişim, diğeri IP. Genelde biz ikisine de bilişim sektörü diyoruz. Uluslararası platformdaki söylemi ise 'bilgi teknolojileri ve iletişim'dir. Bu anlamda yapılan analizlerde dünya nüfusunun yüzde 80'den fazlası sabit ve mobil ya da ikisine bir abonedir. Dünyada 6 milyardan fazla sabit ve mobil abone var. Hızla gelişen sektör."
Tayfun Acarer, sektörün sağladığı imkanlar dahilinde dünyada günlük mail sayısı 2000 yılında 12 milyar iken, 2010 yılında bu rakam 242 milyara ulaştığını söyledi. 2000 yılında insanların haftalık interneti kullanma ve internette kalma süresi 2.5 saat iken, bu 2010'da 19 saate çıktı. Haftalık çalışma saatinin 40 olduğuna işaret eden Acarer, bu dikkate alınırsa 19 saatin gerçekten önemli bir süre olduğunu anlattı.
Acarer, Türkiye'de bilişim sektöründe hızlı gelişme yaşandığını ifade ederek, "Gerek sabit gerek mobil alt yapısıyla dünya ülkelerinden değil Avrupa ülkelerinden bile çok iyi durumda. Yurt dışına gittiğinizde sabit hatları interneti ve mobil hattı kullandığınızda bu konuda haklı olduğumuzu görürsünüz. Türkiye internet kullanımında dünyada 12'inci sırada. Yetersiz gibi ama nüfusu itibarıyla Çin'i geçemeyiz. Çin birinci sırada. Amerika ikinci sırada. Facebook kullanma konusunda Türkiye dünyada ikinci sırada." dedi.

Kurum olarak bilgi teknolojileri ve bilişim kurumunun bir düzenleyici özelliği olduğunu anlatan Tayfun Acarer, "Son bir iki yıldır bizim 'Güneydoğu ve Doğu Anadolu bölgesindeki illerin istihdamına katkı olsun' diye çalışmalarımız var. Çağrı merkezleri emek yoğun merkezleri olduğu için bu tür yerlerin doğu ve güneydoğu bölgesinde açılmasına çalışıyoruz. Erzurum, Diyarbakır, Erzincan, Gümüşhane, Malatya son iki ay içerisinde açılan Elazığ, Bingöl, Bitlis'te çağrı merkezleri açıldı. İstihdamı çok fazla. Diyarbakır'ın, Erzurum, Erzincan'ın en çok işçi çalıştıran kuruluşları bu sektörlerdir. Erzincan'ın en büyük işvereni Türk Telekom. Diyarbakır ve Erzurum'da ise Turkcell. Binlerce Türk Telekom elemanı, Asist firmasının elemanı bu illerde çalışıyor. Bu illere doğrudan para akıyor. O nedenle illerdeki ekonomi, sosyal yaşam gelişmeye başladı." diye konuştu.

"Türkiye için büyük fırsatlar var. Ar-Ge hizmet destek merkezleri, bakım merkezleri var." diyen Acarer, "Biz üçüncü nesil sistemlerin ihalesinde 2 önemli hususun altını çizdik ve taviz vermeyeceğimizi söyledik. Üçüncü nesil sistemlerdeki yazılım ve donanımın en az yüzde 50'sinin Türk firmalarından alınmasıdır. Birinci yıl 200, ikinci yıl 350 üçüncü yılda 500 tane Ar-Ge mühendisi çalıştırma zorunluluğu getirdik. Bunlar ülkemize katkı sağlayacak." şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.