Pazartesi 16.05.2011 00:00
Son Güncelleme: Salı 17.05.2011 14:44

Rakibini böyle bitirecekti...

Facebook, Google'ı karalamak için ajans tuttuğunu kabul etti. Peki şimdi ne olacak? İşte Facebook'un kirli google taktiğinin perde arkası.


Facebook'un Google'ı bitirme planı

1 ) GİZLİ HABER SOKARAK BAŞLADILAR
Daily Mail'e göre, sosyal ağ sitesi Facebook'un patronları Burson-Marsteller adlı halkla ilişkiler(PR) firmasından gazetelere haber sokarak gizli bir kampanya başlatmasını istediler. PR firması da Google'ın yeni sosyal ağ hizmeti Social Circle aleyhine felaket tellalığı yapan hikayeler yaymaya başladı.
2 ) KARALAMACI BLOGGER TUTULDU
Karalama kampanyasına yönelik plan ise, Burson Marsteller'in ABD'de önde gelen mahremiyet savunucularından Christopher Soghoian'a Social Circle hakkında bir blog yazmasını istemesiyle ortaya çıkmış.
Fakat Soghoian bu olayın arkasında kimin olduğunu bilmek istedi. Burson Marsteller isim zikretmeyi ret edince de onun elektronik postalarını çevrimiçi olarak yayınladı.

3) VE FACEBOOK AÇIKLAMA YAPTI
Bir Facebook sözcüsü ise kampanya ile ilgili olarak "Üçüncü tarafların, insanların kendi Facebook hesaplarında bulunan bilgileri kullanmalarını ve toplamalarını onaylamadıklarının doğruluğunu ortaya koymak istedik" dedi ve devam etti "Kesinlikle bir "karalama" kampanyası yürütmeyi düşünmedik ve bu yönde bir girişimde bulunmadık. Amacımız, insanların Facebook hesaplarından ya da aldıkları diğer hizmetlerden edinilen bilgilerin Google Social Circles için kullanılmasını onaylamadığının üçüncü kuruluşlar tarafından da teyit edilmesiydi ki nitekim biz de bu amaçla bilgi kullanımını ve teminini onaylamıyoruz. Burson-Marsteller'den bu konuya dikkat çekmesini ve bunu yaparken tüm medya kuruluşları ve analistler tarafından bağımsız olarak teyit edilebilecek halka açık bilgileri kullanmasını istedik. Bunlar ciddi konular ve biz de bu konuları daha ciddi ve şeffaf bir şekilde kamuoyuyla paylaşmalıydık."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.