Salı 17.05.2011 00:00
Son Güncelleme: Salı 17.05.2011 16:36

Facebook ve Microsoft'tan Google karşı hamle

Microsoft'un arama motoru olan Bing'de artık Facebook'taki arkadaşların beğenileri de dikkate alınacak.

Google'a karşı karalama kampanyası yaptığı skandalı patlak veren Facebook, Microsoft'un arama motoru olan Bing ile ortaklığı ile Google'ın arama motorunu alt etmeye çalışıyor. Google'ın +1 özelliği ortaya çıktıktan sonra bu konuda atılım yapan Bing ve Facebook, Microsoft'un arama motoru algoritmasında değişiklikler yaptı. Artık Bing'deki arama sonuçlarında, aramayı yapan kişinin Facebook arkadaşlarının beğendiği linkler öncelik kazanıyor.

Bing yöneticisi Stefan Weitz, "Bu, aramaların nasıl daha insani olabileceği konusundaki evrimlerden sadece birincisi." diyerek gelecek yeniliklerle ilgili de ipucu vermiş oldu.

Bing'in bir diğer planı ise arkadaşlarının yaşadığı bölgelerden bir şey arayan kullanıcılara arkadaşlarının Facebook sayfaları aracılığıyla soru sorarak biraz daha diyalog halinde bir arama yapabilecek. Son yıllarda arama motoru pazarındaki payını yavaş yavaş arttıran Bing'e bu destekten sonra kullanıcıların ne kadar rağbet edeceği ise şimdilik merak konusu. Ancak %15.9'luk paya sahip olan Yahoo'yu geçme ihtimali bulunan Bing, nisan ayı itibariyle %14.1'lik bir paya sahipti. Yine de %65.4'lük en büyük paya sahip olan Google'a yetişmesi, Facebook desteğiyle bile biraz zor görünüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.