Salı 20.09.2011

"Amerika'dan bile bayi geldi"

Cepte rekabet sokağa indi. Maraş ve Antep'te 14 bayi birden açan Avea'ya ABD'den bile girişimci geldi. Avea CEO'su Erkan Akdemir, "Tersine beyin göçüyle güçleniyoruz" dedi

Cep telefonu operatörleri artık rekabeti sokağa indirdi. Türkiye'deki tüm satış ağına 40 milyon lira ayıran Avea, İzmir'den sonra Kahramanmaraş ve Gaziantep'te de atağa kalktı. Avea iki ilde 1 günde 14 bayi açarak gövde gösterisi yaptı. Avea'nın düzenlediği törene Kalkınma Bakanı Dr. Cevdet Yılmaz da katıldı. Şebeke kalitesinden bayi kanalına her detay incelendikten sonra harekete geçtiklerini söyleyen Avea İcra Kurulu Başkanı (CEO) Erkan Akdemir, "Yaklaşık 1 yıl önce Türkiye'de cadde cadde, sokak sokak, ticaretin ve yaya trafiğinin olduğu noktaları haritalandırdık. Şu anda Türkiye'nin tüm sokaklarını ezbere biliyoruz. Bayilik sisteminde her ilin caddesine göre farklı bir strateji alıp uyguladık, tersine beyin göçü bile yaşandı" dedi. Avea'nın bölgede toplamda en fazla perakende noktasına sahip mobil operatör durumuna geldiğini anlatan Akdemir, şöyle konuştu: "Bu iki şehirde toplam bayi sayımız 29'a ulaştı. Yeni rekabetçi yapıda ABD'den gelen bayi bile var. Tersine beyin göçü sadece Ar-Ge'de değil, dağıtım kanalında da yaşanıyor. Artık bayiler konusunda uzmanlaşıyor. Sadece telefon veya kart satmıyor. Toplam iletişim çözümünün parçası oluyor."
İLETİŞİM KULESİ DE ARTTI

Mağaza alanlarını yüzde 40, dış cephe büyüklüğündeki görünürlüğü ise yüzde 50'ye yakın arttırdıklarını ifade eden Akdemir, "Avea kanalının cihaz satışlarındaki pazar payını yüzde 50 oranında arttırdık. Avea satışlarının yüzde 25'ten fazlası, bu yeni noktalarımız üzerinden gerçekleştirildi. Müşteri memnuniyetini oluşturan tüm detayları masaya yatırıyoruz. Şebeke kalitesini ve müşteri ihtiyaçlarını sokak sokak belirliyoruz. İletişim kulelerinin sayısını artırıyoruz. Bayi kanalı operatörü temsil eden en son ve en önemli halka olduğuna inanıyoruz. Bizi şehirlerde bu bayi sistemi temsil ediyor. Bizim müşteri ilişkilerine yansıyan yüzümüz oluyorlar" diye konuştu.

BAYİLER UZMANLAŞIYOR

Anadolu'ya yayılan bayi ağının çalışmaları yürüten Genel Müdür Yardımcısı Ali Yılmaz, operasyonun şifrelerini şöyle açıkladı: "Biz tüm grubun yaratacağı katma değerin avantajını kullanıyoruz. Bayilerimize mağazanın konumu, çalıştırdığı uzman eleman, performans oranında değişik katkılar sağlıyoruz."
YAYLALARDA 3G MOBİL İNTERNET TALEBİ ARTIYOR
Akdemir, Türkiye coğrafyasının zor olduğunu ifade ederek, konuşmasını şöyle sürdürdü: "1 yıl içerisinde Çanakkale'den başlayıp Antalya'ya kadar olan sahil şeridinde turizmin, deniz turizminin yoğun olduğu bölgede kesintisiz iletişim ve 3G yatırımı yaptık. İstiyoruz ki, müşterimiz denizde de hızlı bir 3G ve ses kullanımı gerçekleştirsin, aynı zamanda komşu ülkelerin ağına girmesin. Yaz tatilinde müşteri çok hareketli ve eskiye göre daha fazla hareket ediyor, kesintisiz 3G'yi kullanmak istiyor. Örneğin sadece yazın kullanılan yaylalar... Orada da isteniyor. Yayla şenlikleri ve büyük maçlar gibi anlık ihtiyaçları karşılamak üzere 100'ün üzerinde mobil araç var. Bu, kule paylaşımı noktasında bizi zorunlu bir işbirliğine doğru götürüyor. Son dönemde Vodafone ile altyapı paylaşımı noktasında işbirliği giderek artıyor. O konuda her iki taraf da istekli. Çünkü bu müşteriye erişme noktamızı iyileştirip aynı zamanda daha uygun fiyatlı servis vermemizi sağlayacak bir şey. Diğer operatörün de bu konuda bir işbirliğine girmesini bekleriz. Kendilerinin böyle bir işbirliğine girmesi ticari anlamda en güzeli."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.