Giriş Tarihi: 4.03.2012

Dijital Papa'nın şifreleri!

Tüm dini gruplar gibi Vatikan da milyonlarca Facebook, Twitter ve YouTube kullanıcısını kendi dijital cemaatine dahil etmek için uğraşıyor

Vatikan'ın gizli arşivleri dijital kuşağı yakalamak için yeniden açıldı. Kiliseye gidenlerin sayısı hızla düşüyor. Vatikan'ın gizli 100 belgesini sergilemesinin arkasında bilimle, sanatla, kadınlarla barışma ve dijital cemaat yaratma kaygısı yer alıyor. Papa yeni cematini dijital ortamda arıyor. iPhone, iPad, Android mobil uygulamalarla cepten ve tabletlerden, YouTube sayfası, Twitter hesabı ile sosyal paylaşım ağlarından Papa kendini yeni kuşağa anlatmaya çabalıyor. 850 milyon Facebook, 250 milyon Twitter kullanıcısı ve Papa'nın dijital cemaat hedefleri arasında olacak. Ancak dijital Papa'nın yeni derdi Hackerlar ve sahte Twitter hesapları olacak.

HEDEF DİJİTAL CEMAAT

85 kilometrelik raflarda dijitale dönüşüm için bekleyen binlerce gizli belge saklı Vatikan Gizli Arşivi'nde. Amerikalı EMC'nin sponsor olduğu dijital dönüşümün başlangıcında 2.5 milyon fotoğraf bulunuyor. 48 terebaytlık belgenin yer aldığı veri merkezi artık Vatikan Gizli Arşivi'nin yeni adresi. EMC Türkiye Genel Müdürü Önder Sönmez, "Bilgi Mirası Girişimi" çerçevesinde Almanya'da 2004 yılında tamamen yanan Anna Amalia Kütüphanesi, New York'ta JFK Kütüphenesi'nin dijital dönüşümüne destek olduklarını vurguluyor. Vatikan Gizli Arşivleri Vakfı'nın kuruluşunun 400'üncü yılında başlayan bu dijital dönüşüm Vatikan'ın yeni medyadaki yüzünü değiştirmeyi hedefliyor. 100 gizli belgenin müze açılışıyla duyurulduğu toplantıdan önce tüm dünyadan 17 gazeteci gizli arşivleri inceleme fırsatı bulduk. Yeni dijital tanıtım kampanyasının merkezinde bu dev "Gizli Veri Merkezi" yer alacak. Vatikan, YouTube ve Twitter hesaplarından da gençlerle iletişim kuracak. 200'den fazla gazete ve dergi, 154 radyo, 49 TV kanalı veya kablolu yayını bulunan (http:// tr.wikipedia.org/wiki/ Vatikan) Vatikan, dijital çağa hazırlanıyor.
Hackerların yeni hedefi!
Vatikan Gizli Arşivi, veri merkezine taşınırken yeni kuşakla tanışmak için hacker saldırıları için de risk alıyor. Şimdilik internet bağlantısı olmayan veri merkezi sadece yerel ağ kullanılıyor. Vatikan yetkilileri "Secret kelimesinin gizli değil, özel arşiv anlamını taşıdığını söylese de hâlâ pek çok bilginin gizliliğini koruduğu bir gerçek. Üstelik her belge araştırmacının önüne kolay kolay sunulmuyor. Çünkü yanınızda indekslemeyi bilen birisi olmadan 85 kilometrelik raflarda kaybolmak mümkün.
Papa Apple sever mi?
Dev arşivlerde sadece Apple bilgisayarlar görmek pek şaşırtmıyor. Özellikle her odada resmi görevlilerin önünde kimi eski, kimi yeni Apple masaüstü bilgisayarlar vardı. Özellikle büyük ekranlı masaüstü iMac'lerin kullanıldığı arşivde gizliliğe son derece önem veriliyor. Ziyaretimiz boyunca masaüstü bilgisayarlardan başka dizüstü veya tablet bilgisayara rastlamadık. EMC'nin destek verdiği, Roma'nın Capitolini Müzesi'ndeki, 'Lux in Arcana' Sergisi' Youtube üzerinden izlenebiliyor. Vatikan'ın Gizli Arşivi'nde 400 yıl boyunca saklanmış olan şifreler, dosyalar, parşömen tomarları, kayıtlar, tarihi değeri yüksek el yazmaları ilk kez sergileniyor.
Diyanet Facebook'a daha önce adım attı
Türkiye'de Diyanet İşleri Başkanlığı dijital ortama adım atma konusunda Vatikan'dan hızlı davrandı. Daha önce de sohbet sayfaları aracılığıyla dijital kuşakla iletişime geçen başkanlık, uzun süredir dijital dönüşümün hazırlığını yapıyor. Facebook sayfası (http://www.facebook.com/BASKANLIK) üzerinden fotoğraf, Kur'an meali ve notlar gibi paylaşımları yapan başkanlık, devlet kurumları arasında en aktif kullanıcılar arasında yer alıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.