Çarşamba 21.03.2012 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 21.03.2012 15:24

Facebook’tan daha ötesi! Bakın ne?

Dünyaca ünlü fütürist Mike Walsh,''SAS Business Analytics Series 2012'' etkinliğinde birbirinden ilginç açıklamalarda bulundu!

Dünyaca ünlü fütürist Mike Walsh, şimdiye kadar dijital devrimden en çok medya, eğlence ve iletişim sektörlerinin etkilendiğini belirterek, ''Medya, eğlence ve iletişim sektöründeki bu dönüşümün benzeri, yakın gelecekte perakende, finans ve sağlık sektörlerinde yaşanacak'' dedi.
Walsh, Swiss Otel'de düzenlenen ve sosyal medyanın ana konu olarak belirlendiği ''SAS Business Analytics Series 2012'' etkinliğinde yaptığı konuşmada, sosyal medya fırsatları, dijital gelecek ve veri analizi ile iş kararları arasındaki bağa değindi.
Kurumların artık ancak sosyal medyadaki bilgi akışını doğru analiz ederek akıllı tüketici stratejileri geliştirebileceklerine dikkati çeken Walsh, sosyal pazarlamanın henüz sadece başlangıç aşamasında olduğunu, değişimin Facebook ve Twitter'ın çok daha ötesinde, tüketicinin birbiri ile bu derece yakın etkileşiminden tetiklendiğini söyledi.
Walsh, kurumların, sosyal medyada markaları hakkında söylenenleri kontrol edememekten endişe duymaktansa, sosyal medyadaki verileri doğru analiz ederek, doğru stratejiler kurgulamaları gerektiğini vurguladı.
Şimdiye kadar dijital devrimden en çok medya, eğlence ve iletişim sektörlerinin etkilendiğini belirten Walsh, ''Televizyon seyrediş biçimimizden konuşmamıza kadar bir çok şey köklü değişim geçirdi. İnternet, bazı endüstrilerin sonunu getirirken, yeni alanlar, yeni servetler yarattı. Medya, eğlence ve iletişim sektöründeki bu dönüşümün benzeri, yakın gelecekte perakende, finans ve sağlık sektörlerinde yaşanacak. Bu kapsamda, verilerin doğru analiz edilmesi daha da önem kazanacak'' diye konuştu.
Daha sonra gazetecilerle bir araya gelen Walsh, yeni kuşakların bugünkünden çok daha farklı hareket edeceğini, şirketlerin de değişime ayak uyduramadığı takdirde geleceğin dünyasında çok zorlanacaklarını belirtti.
Değişime ayak uydurmanın merkezinde de verilerin nasıl yönetileceği ve analiz edileceğinin yattığını dile getiren Walsh, ''Gelecekte pazarlamadan sorumlu kişilerin bilişimden sorumlu kişilerden daha çok teknolojiyle zaman harcamaları gerekecek'' dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.