Salı 01.05.2012 00:00
Son Güncelleme: Salı 01.05.2012 09:34

Google 1 Mayıs İşçi Bayramı'nı unutmadı!

Dünyanın bir numaralı arama motoru Google da işçinin yanında...

Google, Türkiye ana sayfa logosunun yerine, 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü'ne özel tasarımlı logoya yer verdi. Logonun üzerine tıklandığında 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü özel arama sonuçlarına ulaşılıyor.
Özel günler için doodle'lar hazırlayan Google, bugün de 1 Mayıs İşçi Bayramı temalı logosunu yayına aldı. ''Doodle'' olarak adlandırılan özel tasarımlı logolar, 1999 yılından itibaren Google'ın kurucuları Larry Page ve Sergey Brin tarafından kullanıldı.
Doodle uygulamaları, tüm dünya ülkeleri için önemli gün ve tatillere, kültürel olaylara ve tarihte yer alan önemli kişilere bu platformda yer vererek, dikkati çekmeyi amaçlıyor. Ayrıca internet kullanıcıları bu özel tasarımlı logonun üstüne tıklayarak, o güne, kişiye, konuya özel daha ayrıntılı bilgiye erişebiliyorlar.
Çok sayıda ülkede resmi tatil
İşçi Bayramı nedeniyle 1 Mayıs'ta Türkiye ile beraber çok sayıda ülkede de resmi tatil. Bu kutlamaların doğuşu ise tarihi 1856'ya dayanan ilginç bir olayla başlıyor.
Avustralya'daki işçilerin gerçekleştirdiği yürüyüş, 1 Mayıs İşçi Bayramı'na ilham veren etkinlik olarak kayıtlara geçti. Türkiye'de 1923'te resmi olarak "İşçi Bayramı" ilan edilirken, kutlamalar 1925'te yasaklandı.

İşçi Bayramı en son ne zaman tatil oldu?

Ta ki 1935 yılından itibaren "Bahar ve Çiçek Bayramı" adıyla yeniden tatil edilen bu özel gün, 1981'de yeniden yasaklandı. Son durum ise 2009'da alınan karar ile 1 Mayıs İşçi Bayramı'nın resmi tatil ilan edilmesi oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.