İşte yeni nesil "yolcu jetleri"
Önümüzdeki 10-15 yıl içinde bugüne kadar alışık olduğunuz yolcu uçakları gidecek, yerlerine farklı tasarımlarına sahip sesten hızlı jetler gelecek.
Uçak, geleneksel turbofan motorlarına da sahip. Bu motorlar, havayı motorun önündeki havayı fanların arasına çekerek ve motorun merkezindeki yakıt karışımını yakarak itiş gücü sağlıyor. Fanlarının genişliği geleneksel motorlardan yüzde 40 fazla olan Box Wing motorları, verimliliği yüzde 22 artırıyor. Box Wing, geleneksel uçaklara göre yarı yarıya daha az yakıt tüketecek. Uçağın çıkardığı gürültü ise geleneksel uçaklara kıyasla 35 desibel azalacak. Bu yeni jetin 2025 yılında hizmete girmesi bekleniyor.
Supersonic Green Machine: Sesten hızlı yolcu uçaklarının seferleri, son derece gürültülü, havayı kirleten ve verimliliği düşük Concorde'ların 2003 yılında yaptığı son uçuşla sona erdi. Amerika'yı bir ucundan diğerine üç saatte uçmanın planlarını yapan mühendisler, 2010'da Mach 1.6 Supersonic Green Machine adlı tasarımı geliştirdiler. Değişken çevrimle çalışan motorları, yeşil uçağın kalkış ve iniş esnasında motorlarını geleneksel turbofanlara çevirmesini sağlıyor. Motorlardaki yakma hücreleri, nitrojen oksit kirliliğini yüzde 75 azaltıyor.
Uçağın tersine kıvrımlı kanadı ise sonik patlamaları yok ediyor. Güçlü ve sürekli gürlemelerin yerine yeni uçak sadece donuk bir gürültü çıkaracak olan Supersonic Green Machine 2030 yılında hizmete girecek.
SUGAR Volt: 6 bin 482 kilometre yol gidebilecek. Projenin lideri Marty Bradley, kanatları daha ince ve kanat genişliğini daha uzun yaparak, kalkışlarda sürüklenme kuvvetini azaltacaklarını söyledi. Oldukça uzun olan kanatlar, katlanabilecek, böylece uçağın park edilmesinde ve yüklenmesinde zorluk yaşanmayacak. Uçağın karbon dioksit ve nitrojen oksit salımı, sırasıyla yüzde 60 ve yüzde 80 daha az olacak. Bu sayede normalden bin 200 metre daha kısa pistlerde havalanabilecek, Supersonic Green Machine da küçük havaalanlarında kullanılabilecek. 2035 yılında hizmete girmesi beklenen Sugar Volt, jet yakıtından tasarruf etmek için benzinle çalışan motorları kapatıyor. Çünkü bu uçakta batarya yuvaları ve elektrik motorları bulunuyor. Boeing 737 büyüklüğündeki uçak, hem jet yakıtı hem de elektrik tüketerek tek seferde 3 bin 500 deniz mili.
Zaman
EN SON HABERLER
- 1 İphone'dan üzücü haber
- 2 Dünyanın bilgisi Turkcell Akademi'de
- 3 Discovery II sürprizlerle yolda
- 4 TV'lerin ekranına kavis geldi
- 5 Fotoğrafını çek yolla, değerini öğren
- 6 CES 2014 teknoloji turu
- 7 Cep telefonlarında kıble şoku
- 8 Fransa'dan Google'a para cezası
- 9 App Store'dan milyar dolarlık ciro
- 10 Intel Smart Bowl geliyor