Pazar 03.06.2012
Son Güncelleme: Pazar 03.06.2012

Röntgen filmi kâğıda basılacak

İki Türk şirketinin geliştirdiği yeni teknoloji, kamu ve özel sektörün maliyetlerini yüzde 75 azaltıyor

Sağlık alanında Sosyal Güvenlik Kurumu'nu en çok zorlayan konuların başında maliyetler geliyor. Özellikle teşhis aşamasında büyük önem taşıyan MR, röntgen ve tomografi uygulamaları oldukça yüksek bir maliyet kalemi oluşturuyor. Yeni bir teknolojiyle röntgen, MR, ultrason görüntüleri artık ithal cihazlar yerine normal ofis yazıcılarıyla yapılabilecek. Yeni buluşa imza atan Xerox Türkiye Genel Müdürü Mehmet Sezer bu sayede hem kamunun hem de hastanelerin röntgen filmi maliyetlerinin yüzde 75'e varan oranlarda düşeceğini belirtti.
2 TÜRK ŞİRKETİ BULDU

Söz konusu yeni teknolojiyi Xerox'un Türk iş ortakları Mek Bilgi Teknolojileri ve Telemedikal Yazılım Çözümleri birlikte geliştirdi. Yeni çözüm, örnek uygulama olarak Türkiye'deki bazı hastane ve tıbbi görüntüleme merkezlerinde başarıyla kullanılıyor. X-Ray tabanlı olan röntgen görüntülerinin normal ofis baskı cihazları ile özel kâğıtlara basılmasını sağlayan çözüm, gümüş alaşımlı ağır plastikten üretilen mevcut röntgen filmlerine göre çevreye de çok daha az zarar veriyor. Xerox Türkiye Genel Müdürü Mehmet Sezer "Bu çözümü hastaneler ve görüntüleme merkezleri yaygın olarak kullanmaya başladığında sağlık harcamalarında önemli bir düşüş olacaktır. Xerox olarak, yurtdışına örnek olacak böyle bir teknolojiyi bir Türk firmasıyla birlikte geliştirdik" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.