Pazar 17.06.2012
Son Güncelleme: Pazar 17.06.2012

Şifren hayatındır kaptırma

E-posta, facebook, Twitter, internet bankacılığı gibi hesabı olanlar güvenliği basit şifrelerle sağlıyor. Oysa şifreyi kaptıran kullanıcı sadece parasını değil itibarını da kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya

Her gün pek çok kez kullanıcı adı ve şifre hartırlamak zorunda kalıyoruz. Facebook, Twitter, e-posta, internet bankacılığı derken iletişim ve finans konusunda herşeyi anlamlı ya da anlamsız rakam ve harf dizinine teslim ediyoruz. Ancak kullanılan şifrelerin kötü niyetli kişilerin eline geçmesini engellemek için güvenlik tedbirlerini artırmak gerekiyor. Kişisel ve kurumsal hesaplar tehdit altında dolaşıyor. Bu bilgiler her zamankinden daha çok kritik öneme sahip.
KAYBEDECEK ÇOK ŞEY VAR
Şifreyi kaybettiğinizde artık kaybedecek çok şeyiniz var. Facebook ve Twitter hesabını kaybetmek kişisel ve kurumsal itibarı zedeleyebilir. E-posta hesabını kaptırmak tüm itibarı kaybetmenize sebep olabileceği gibi, iletişiminizin tümüyle kopmasına da neden olabilir. Skype gibi iletişim araçları kredi kartınızla ilgili bilgileri de içerdiğinden gizlilik konusunda daha çok dikkat etmek gerekiyor.
KİMSEYE SÖYLEMEYİN

Yakınlarınızdan yardım aldıktan sonra mutlaka şifrenizi değiştirin. Şifrenizi doğum tarihi, ardışık sayılar veya tuttuğunuz takımın kuruluş yılı gibi kolayca ele geçirilecek mantıkla hazırlamayın. Çocuklarınıza da şifre oluştururken mutlaka yardımcı olun. Artık Google Chrome, İnternet Explorer, Safari ve Firefox gibi internet tarayıcıları bütün ayarlarınızı kayıt altında tutuyor. Bu yüzden kullandığınız bilgisayar size özel değilse şifreleri kaydetmesine izin vermeyin. Şifrenizi her ay değiştirmenizde de güvenlik açısından fayda var.
AppStore'da 400 milyon hesap
Apple Store'daki uygulamaların toplamda 30 milyar kez indirildiği açıklandı. AppStore mağazasının tam 400 milyon hesaba sahip olduğu belirtilerek, 650 bin uygulamanın müşterilerin hizmetinde olduğu vurgulandı. App Store 120 ülkede hizmet veriyor.

Hayatımızın güvenli 5'lisi
E-posta: Pek çok web sitesi, şifreyi hatırlamadığınızda hesabı sıfırlayıp şifreyi yenilemeniz için size e-posta gönderir. Yani e-posta hesabı sadece postalarınıza değil, internette her kapıyı açan çilingir gibidir. Kesinlikle uzun, mantığı olmayan harf ve rakam dizinleri kullanılmalıdır.
Twitter: Genelde Twitter hesabı e-posta hesabının ele geçirilmesiyle korunmasız hale geliyor. Twitter hesabında da kolayca tahmin edilecek şifre kullanmayın.
Facebook: Tüm hayatınızı ilgilendiren fotoğraf ve bilgilerin yer aldığı facebook hesabının e-posta koruması olmalı. Ayrıca bir tane de yedek e-posa hesabı kullanmalısınız. Facebook sayfaları daha da önemlidir. Kaptırılması kurum ve şahıs itibarına büyük ölçüde zarar veriyor.
İnternet Bankacılığı: Hesaplarınızdaki koruma ve takip için e-posta ve cep telefonu bilgilendirmesi olmasına dikkat edin. Hesaplarınızdaki aktarım için sınırlamalar koyun. Alışverişlerde sanal kart kullanmaya dikkat edin.
Uygulama Mağazası: Google Play, Apple AppStore ve iTunes'un başını çektiği uygulama mağazalarındaki hesapları doğrudan kredi kartınızla eşleştirirseniz sürprizlere hazır olun. Çocuklarınıza uygulama satın alması için verdiğiniz izinler gerektiği gibi kullanılmayabilir. iTunes Gift Card veya sanal banka kartlarının kullanılması, riskin düşmesine neden olur.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.