Çarşamba 18.07.2012
Son Güncelleme: Çarşamba 18.07.2012

Bilişimin en büyüğü Türk Telekom

Bilişim sektöründe 2011'in en büyük 500 şirketi belirlendi. Listenin zirvesinde sırasıyla Türk Telekom, Turkcell, Vodafone ve Avea var

İnterpromedya'nın bu yıl 13. kez gerçekleştirdiği, Türk bilişim şirketlerinin karnesi niteliğindeki Bilişim 500 açıklandı. Araştırmaya göre 2011'de bilgi teknolojileri pazarı yüzde 12.7 büyürken, iletişim teknolojileri pazarı ise yüzde 1.9 küçüldü. Şirketlerin net satış gelirlerine göre sıralandıkları Bilişim 500'ün ilk 10'unda sırasıyla Türk Telekom, Turkcell, Vodafone, Avea, TTnet, KVK Teknoloji, Genpa, İndeks Bilgisayar, Teknosa ve HP yer aldı. Araştırmaya göre bilişim şirketleri geçen yıl Ar-Ge'ye cirolarının ortalama yüzde 13'ünü ayırdı. Şirketlerin en büyük sıkıntılarından biri olarak ise nitelikli insan kaynağı bulamamak. Araştırmaya katılan şirketlerin yüzde 65'i eleman sıkıntısı çektiğini belirtti.

EN ÇOK BÜYÜYEN BİOTEKNO

Türkiye'nin en büyük ilk 500 bilişim şirketinin yanı sıra pazar verileri ve CEO'ların 2012 hedeflerinin de açıklandığı Bilişim 500 araştırması sonuçlarına göre donanım, yazılım, hizmet ve özel bölüm başlıkları altındaki 67 kategorinin birincilerine plaket verildi. Sonuçlara göre son üç yılın en fazla büyüyen bilişim şirketi Biotekno. Yine son üç yılın en iyi performans gösteren şirketi ise Mobiltel oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.