Salı 31.07.2012 00:00

Twitter ne zaman hasta olacağınızı tahmin ediyor!

Mikro blog ağı üzerinde kullanılan bir algoritma, ne zaman hastalanacağınızı 8 gün öncesinden tahmin edebiliyor.

University of Rochester'dan Adam Sadilek ve ekibi 2010 yılında, bir aylığına New York City çevresinde konum bilgisini paylaşan 600 binden fazla kişinin toplam 4,4 milyon tweet'ini analiz etti. Yapay zeka kullanan bir algoritma sayesinde, örneğin 'bu şarkıya hasta oldum' gibi tweet'ler dikkate alınmadı ve gerçekten hasta olduğunu belirleten kişilerin tweet'leri incelendi. Sonuç muazzam: Bir kişinin hasta olacağını yüzde 90 doğruluk payıyla ve tam 8 gün önceden tahmin edebiliyorlar.
Sadilek bloğunda durumu şöyle anlatıyor: "Eğer 3 arkadaşınız grip belirtileri gösteriyorsa veya yakın zamanda burun kaşıntıları veya baş ağrısından muzdarip, çoğunu tanımadığınız 8 kişi ile yemek yediyseniz, sizin de grip olma ihtimaliniz yüksek demektir. Bizim geliştirdiğimiz model, sosyal ağlardaki mesajları gerçek zamanlı tarayarak örneğin grip gibi bulaşıcı hastalıkların yayılma şekillerini görebilmemizi sağlıyor."
Sadilek kendi geliştirdikleri algoritmanın en önemli özelliğinin hastalığın yayılma hızını anlık takip edebilmesi olarak gösteriyor ve Google'ın geliştirdiği grip salgınlarını gösteren sistemi veya devlet tarafından hayata geçirilmeye çalışan projelerin en büyük sıkıntısının zaman kesitini çok uzun almaları olduğunun altını çiziyor. Adam Sadilek ve ekibinin geliştirdiği sistemi buradan inceleyebilirsiniz.
ÇIKIŞ NOKTASI DOMUZ GRİBİ OLDU
Birkaç yıl önce bütün dünyada bir anda yayılmaya başlayan ve yüzlerce kişinin ölmesine neden olan domuz gribi, hastalığın yayılma hızını ve yerini tespit etmek için sosyal medya araçlarının kullanılabileceği fikrinin de ortaya çıkmasını sağladı. Şu anda dünyada çeşitli ülkeler, salgınları çok fazla yayılmadan engellemek için sosyal medyayı kullanıyor. O dönemde Google da gribin yayılma derecesini gösteren bir servisi yayına almıştı.
Computerworld

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.