Çarşamba 28.11.2012 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 28.11.2012 12:27

3G'de Avrupa'yı ikiye katladık

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye'de 3G abone sayısının 40 milyonu geçtiğini belirterek, ''Toplamda 67,2 milyona ulaşan cep telefonu abonelerinin yüzde 59'u internete cepten giriyor. Avrupa'da bu oran yüzde 30. Bir başka deyişle 3G'de Avrupa'yı ikiye katladık'' dedi.

Bakan Yıldırım, AA muhabirine, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından hazırlanan, bilişim sektöründe yılın üçüncü çeyreğine ilişkin pazar verilerini açıkladı.
Yılın 9 ayında internet kullanımının önemli oranda arttığını ifade eden Yıldırım, Türkiye'de 10 yıl önce genişbant erişim abone sayısının 20 binin altındayken, bugün 19,5 milyonu geçtiğini bildirdi. Genişbant abonelerinin yaklaşık 11 milyonunun aynı zamanda mobil internet kullanan aboneler olduğunu belirten Yıldırım, ''Bu da Türkiye'de toplamda 48 milyon internet kullanıcısı olduğuna işaret ediyor. Bu veriler, internet aboneliğinde Türkiye'nin her yıl ortalama yüzde 46,5 oranında büyüdüğünü gösteriyor'' diye konuştu.

''CEP'TE, 19 TERABAYTLIK VERİ AKIŞI SAĞLANDI''

Bakan Yıldırım, BTK verilerinin, Türkiye'de, mobil bilgisayar ve cep telefonundan internet kullananların sayısının çok hızlı bir şekilde arttığını ortaya koyduğunu belirtti. 3G hizmetlerinin 3 yıl önce başlatıldığını hatırlatan Yıldırım, şunları kaydetti:
''Türkiye'de 3G abone sayısı 40 milyonu geçti. Yaklaşık 40,3 milyon insanımız 3G abonesi. Toplamda 67,2 milyona ulaşan cep telefonu abonelerinin yüzde 59'u internete cepten giriyor. Avrupa'da bu oran yüzde 30. Bir başka deyişle 3G'de Avrupa'yı ikiye katladık.
Tabii 3G ile yılın 9 ayında mobil internet kullanım miktarı da artarak 19 terabyte oldu. Bununla birlikte mobil işletmecilerin toplam gelirleri içinde, data gelirlerinin oranı da artış gösterdi. 2011 yılında mobil işletmecilerin veri gelirleri oranı toplam gelirleri içinde yüzde 7,3 iken, bu yılın 9 ayında bu oran yüzde 10,7'ye çıktı.''

''CEP İLE KONUŞMADA AVRUPA'NIN ZİRVESİNDEKİ YERİMİZİ KORUDUK''

Bakan Yıldırım, mobil trafik hacminin artmaya devam ettiğine dikkati çekerek, 2012 yılı üçüncü çeyreğinde toplam mobil trafik hacminin bir önceki döneme göre yüzde 1,36 oranında artış görerek 44,08 milyar dakika olduğunu söyledi.
Kısa mesaj (SMS) sayısının ise mobil trafiğe göre daha fazla arttığına işaret eden Yıldırım, aynı dönemde SMS sayısının yüzde 10,5 artışla 46,16 milyar adete çıktığını bildirdi.
Yıl sonunda, toplam mobil görüşme süresinin 189 milyar dakikaya, toplam SMS adedinin de 171 milyara ulaşacağını öngördüklerini belirten Yıldırım, ''Dolayısıyla bu sene sonunda toplam görüşme süresi ve kısa mesajla haberleşmede yüzde 22 artış gerçekleşmiş olacak. Öte yandan 299 dakika ortalama aylık mobil telefonla konuşma süresiyle Avrupa'da zirveye yerleşen Türkiye, yılın üçüncü çeyreğinde de zirvedeki yerini korudu'' dedi.

''FATURALI ABONE SAYISI ARTIYOR''

Bakan Yıldırım, faturalı abone sayısının artış eğiliminde olduğunu ifade ederek, toplam abone sayısı içinde yaklaşık yüzde 80 olan ön ödemeli abone oranının, son 3 yıl içinde yüzde 62'ye gerilediğini bildirdi.
Sabit Telekomünikasyon Hizmetlerinde ise özellikle yurtdışından gelen çağrı trafiğinin artış gösterdiğine işaret eden Bakan Yıldırım, yurtdışından gelen ve mobil şebekelerde sonlandırılan çağrı trafiğinde, Sabit Telekomünikasyon Hizmeti işletmecilerinin pazar payının yüzde 72,4'e yükseldiğini kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.