Salı 18.06.2013
Son Güncelleme: Salı 18.06.2013

Dijital itibar tehdidi

Twitter, Facebook ve Google+ hesabı ele geçirilenler, dijital itibar ve hukuki suç tehdidiyle karşı karşıya. Yayım faaliyetiyle hakaret suçundan ceza gelme riski var

Sosyal medyada sadece markalar değil, kişi ve kamu kurumları da dijital itibar tehdidi yaşıyor. Sosyal hesabın hack edilerek kaybedilmesi riski had safhada. Gezi Parkı eylemleri sonrası başlayan yoğun sosyal medya kullanımı hem itibar hem de hesap riskini artırdı. Sahte ve şifresi kırılarak ele geçirilen hesaplar kurumları harekete geçirdi. Bu tabloda en büyük riski ise şifreler oluşturuyor. Türkiye'de tahminlere göre 8 milyon Twitter, 35 milyonun üstünde de Facebook hesabı olduğu olduğu düşünüldüğü zaman sorunun büyüklüğü daha da anlaşılıyor.
BÜFENİN MESAJI ETKİLEDİ
Toplumun sosyal medyada oluşan gündeme göre hararetlendiği ortamda birey ve kurumların itibarı daha kolay zedelenebiliyor. Bu durum kurumların dijital itibar konusunda uzman istihdam açığını ortaya çıkardı. En son Taksim'deki büfelerden birinin ortağının Facebook'ta attığı mesaj, şirkete itibar kaybı ve zor anlar yaşatmıştı.
ELEŞTİRİYİ AŞMAMALI

Konuyla ilgili olarak açıklama yapan Bilişim Hukuku Uzmanı Gökhan Ahi, "Sahte profil açmak tek başına suç değil. Ancak bu sahte veya ele geçirilen hesaptan gelen suç unsuru, itibarı zedeleyecek beyanlar varsa, savcılığa şikâyet edip durumu kayda geçirmekte fayda var" dedi. Twitter ve Facebook üzerinden yapılan eleştiri sınırlarını aşacak nitelikte ifadelere dikkat çeken Ahi, "Bunlar fiziki hakaretten farklı. Yayın faaliyeti nedeniyle cezayı artırıcı bir sebep kabul ediliyor" diye konuştu.
CEPTE KILIFA 600 MİLYON
Geçen yıl 6 milyon akıllı telefon ve tablet PC'nin satıldığı Türkiye'de kılıfa 600 milyon lira harcandı. Teknokask Genel Müdürü Tayfun Gülgeç, "Cihazlar hassaslaştıkça satışlar yükseldi" dedi.
'BEDAVA DAĞITIM YOK'
Gezi Parkı'ndaki eylemcilere Anadolu Grubu'nun bira dağıttığına ilişkin haberler üzerine şirketten açıklama yapıldı. Açıklamada, "Yasa gereği bedava dağıtım yapılamaz. Böyle bir uygulamamız olmadı" denildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.