Çarşamba 31.07.2013 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 31.07.2013 15:34

Mobil reklam yüzde 82 büyüdü

2011'de 3,8 milyar euro olan mobil reklam yatırımlarının yüzde 82'lik artışla 2012'de 6,9 milyar euroya ulaştığı belirtildi.

Interactive Advertising Bureau (IAB) tarafından açıklanan rapora göre mobil reklam yatırımları küresel bazda büyümeyi sürdürüyor. Özellikle Kuzey Amerika ve Batı Avrupa'daki büyük artışın 'mobil'e ivme kazandırdığı ifade edilirken, mobil reklam yatırımlarının global reklam pastasındaki payının hızla büyüğüne dikkat çekiliyor.
IAB Avrupa, IAB ABD Mobil Pazarlama Mükemmeliyet Merkezi (Mobile Marketing Center of Excellence) ve IHS tarafından açıklanan rapor, global mobil reklam yatırımlarındaki büyümeyi gözler önüne seriyor. Yapılan açıklamada özellikle Kuzey Amerika ve Batı Avrupa'daki büyük artışın 'mobil'e ivme kazandırdığı belirtiliyor. Söz konusu büyümenin detaylarına da yer verilen raporda, büyüme oranları küresel bazda; arama (search) formatında yüzde 88,8, gösterim bazlı reklam yatırımlarında (display) yüzde 87,3, mesajlaşmada yüzde 40,2 olarak gerçekleşti. Bu formatlara yapılan reklam yatırımları sektöre olağanüstü bir büyüme olarak yansıdı.
Dünyada interaktif reklamcılığın gelişmesi için çalışmalar yapan IAB'nin merkezi Amerika. Kuruluş, 39 ülkede faaliyet gösteriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.