Pazar 18.08.2013
Son Güncelleme: Pazar 18.08.2013

Operatörler akıllı cep'e yüklendi

Türkiye'de akıllı telefon kullanımı hızla artıyor. Operatörlerin de desteğiyle bu yılın ilk 5 ayında 3 milyon 610 bin adet cep telefonu satıldı. Bunun yüzde 73'ünü ise 'akıllılar' oluşturdu. Yani her 4 cep telefonundan 3' ü akıllı

Cep telefonları akıllandıkça rekabet de kızışmaya devam ediyor. Bu rekabet sadece telefon üreticileri arasında değil, operatörler arasında da yaşanıyor. OPR Araştırma Hizmetleri'nin yaptığı araştırmaya göre; Türkiye'de bu yılın ilk 5 aylık döneminde 3 milyon 610 bin 686 adet cep telefonu satıldı. Bu rakamın yüzde 73'lük kısmını akıllı telefonlar oluşturdu. Akıllı telefonlar cep telefonu pazarının da cirosal olarak yüzde 91'lik payına ulaştı. 24 markanın 288 adet farklı model ile kıyasıya rekabet ettiği pazarda, cihaz fiyatları 120 ila 3 bin 650 TL arasında değişiyor.

2.6 MİLYON AKILLI CEP

Satılan akıllı telefonların yüzde 70'inde Android işletim sistemi bulunurken, bu cihazların yüzde 97'si dokunmatik ekran özelliğine sahip. Aslında pazarda dokunmatik ekranı olmayan marka kalmadı demek yanlış olmaz. Akıllı telefon pazarında cep telefonu operatörlerinin aldığı kararlar son derece etkili oldu. Daha fazla internet kullanımı için bu telefonların satışını destekleyen operatörler, özellikle akıllı ve ekonomik telefon konusunda neredeyse her ay kampanya düzenliyor. OPR'nin araştırmasında, her keseye uygun akıllı telefon alternatifi sunulmasının pazarın büyümesini hızlandırdığı ifade ediliyor. GSM operatörlerinin 2012 yılının son çeyreğinden itibaren yaptıkları pazarlama uygulamalarıyla akıllı telefonlara yer vermelerinin de bu kategorinin yukarı doğru ivme kazanmasına neden olduğu belirtiliyor. Yine ilk 5 ayda akıllı telefonların yüzde 13'ünün operatörlerin kendi markalarından oluştuğu tespit edilen araştırmada, lansman dönemlerinde en çok satılan modellerin "Operatör" markalı cihazlar olduğuna vurgu yapıldı.

400 İLA 600 TL ARASINDA

Araştırmaya göre en çok 400 ila 600 TL fiyat aralığında yer alan akıllı telefonların satışı gerçekleşti. Bu aralıktaki satışların toplam içindeki payı yüzde 25 oldu. Diğer tüm fiyat bantlarında en fazla 3 marka rekabet ederken, 400-600 TL arasında 5 farklı markanın birbiriyle yarıştığı tespit edildi.
1.400 noktadan veri topluyor
OPR Araştırma Hizmetleri, 62 ilde bin 397 telekom bayisinden düzenli olarak her ay veri topluyor. Bu bayilerin 569'u operatörlerin kendi mağazaları (TIM / Vodafone Shop / AIM) iken, 329'u operatörlerin alt bayileri, 499'u ise karma bayileri içeriyor. Sayımı yapılan ürün grupları arasında Telekom/ Tüketici Elektroniği/ Büyük Ev Aletleri/ Küçük Ev Aletleri/ Bilişim Teknolojileri/ Dijital Görüntüleme Ürünleri/ Ofis Ekipmanları yer alıyor.
ANDROID İŞLETİM SİSTEMİNİN GALİBİ
OPR araştırmasında operatör bayilerinin cep telefonu satışlarında önemli bir katkısı olduğuna dikkat çekildi. Akıllı telefon pazarında kıyasıya rekabetin yaşandığına vurgu yapıldı. 3 GSM operatörünün cep telefonu satışlarının, toplam pazarın yüzde 45'ini oluşturduğu belirlendi. Ayrıca, toplam satışların yüzde 32'sini karma bayiler, yüzde 18'ini ise operatör kanalı dışında kalan "modern perakende" kanalı olan hiper-süper marketler ve sanal market oyuncuları oluşturuyor. Satılan akıllı telefonların yüzde 70'inin Android işletim sisteminden oluştuğunu belirleyen araştırma, pazarda toplam 19 markanın bu işletim sistemini kullandığını ortaya çıkardı.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.