Cumartesi 12.10.2013 00:00

"Tebrik kartları teknolojiye yenik düştü"

Yeni yıl, bayram ve özel gün kutlamalarında kullanılan tebrik kartları, iletişim teknolojisinin gelişmesiyle yerini e-posta, e-kart ve kısa mesajlara bıraktı. Dünya genelinde satışları devam eden tebrik kartları taleplerinde aşağıya doğru eğilim gözleniyor.

UNICEF Türkiye Milli Komitesi İstanbul Bölge Müdürü Arzum Meleksoy, AA muhabirine yaptığı açıklamada, teknolojinin ilerlemesinin, elektronik mesajlar, SMS gibi yollardan tebriklerin artmasına, tebrik kartı satışlarının da azalmasına neden olduğunu söyledi.
Bu dönüşümün kaçınılmaz olduğunu belirten Meleksoy, "Teknoloji sayesinde kutlamaları telefondan hızlıca göndermek çok kolay. Telefonlarda, sosyal medya uygulamalarında, ajandalara özel tarihleri koyabiliyorsunuz. Alarm seçeneğiniz var ve hatta standart mesajlar var, yorulmadan mesajınızı gönderiyorsunuz. Tabii bireysel özen azalmış oluyor, kutlamalar artık eski sıcaklığında olmuyor" diye konuştu.
Meleksoy, dünyada da tebrik kartı satışlarında aşağıya doğru bir eğilim gözlendiğini ancak Türkiye'deki inişin çok daha keskin olduğuna dikkati çekerek, şu bilgileri verdi:
"Avrupa'da Almanya, Hollanda, Fransa gibi ülkelerde hala uygulama yılbaşında etkin. Azalma oranı son 2 yılda yüzde 15-20. Bu noktada bir de şu ayrımı vermek lazım; daralma daha fazla bireysel tebrik kartı göndericilerinde. Yılbaşı ve bayram haricinde kart satışlarında ciddi bir hareketsiz dönem oluyor."
"Kart ve ürün satışlarında Türkiye, Avrupa ülkelerindeki milli komitelerle ilk 10 içerisinde"
"UNICEF" deyince çoğu insanın aklına ilk gelenin, "tebrik kartları" olduğunu dile getiren Meleksoy, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Bu çalışma, örgütün kuruluşundan 4 yıl sonra bir Çek kızının, 2. Dünya Savaşı'ndan sonra UNICEF'in köyüne yardımına teşekkür için, kağıt bulamayıp bir cam üstüne yaptığı resmi genel merkeze göndermesiyle başladı. Resim, 5 kız çocuğunu oyunda gösteriyordu. Bu resim, önce afiş olarak basıldı, sonra tebrik kartı yapıldı ve UNICEF çalışanları arasında kullanıldı. Sonra da UNICEF'in en büyük gelir kaynaklarından birini oluşturan 'tebrik kartı operasyonu'nu başlattı. UNICEF'in tüm geliri gönüllü katkılardandır. Yıllar içinde azalsa da kart ve ürün satışlarından elde edilen gelir yaklaşık tüm gelirin 5'te biri civarındadır."
Meleksoy, kart ve ürün satışlarında Türkiye'nin Avrupa ülkelerindeki milli komitelerle ilk 10 içerisinde yer aldığını bildirdi.
Arzum Meleksoy, Kurban Bayramı öncesi, sevdiklerine e-kart ve e-posta yerine UNICEF tebrik kartı göndermek isteyenlerin, bunları UNICEF satış ofislerinden telefon ve faks ile sipariş edebileceğini, "emagaza.unicefturk.org" adresinden de satın alabileceğini söyledi.
Son yıllarda kutlamalarda, e-kart ve e-postanın giderek yaygınlaşmasına rağmen dünya genelinde tebrik kartları satışlarının aktif devam ettiğini belirten Meleksoy, "Bilgisayarımızdan anında silinmeye mahkum bir e-kartta, postadan çıkan güzel desenli, imzalı, el yazılı, elimize alıp okuduğumuzda, odamızın bir yerine koyup arada bir baktığımızda bize keyif veren bir kartın sıcaklığı olabilir mi? Hele bu kartlar Van Gogh, Klimt, Gauguin ve Monet'ler, Türkiye'den hepimizin hayranlık duyduğu Jale Yılmabaşar'lar, Reha Yalnızcık'lar olursa,dünyanın en seçkin müzelerinden el işleri ve çiniler olursa, Nepal'den elle yapılmış kağıtlar üzerine özgün baskılar olursa..." diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.