Giriş Tarihi: 7.11.2013 10:16 Son Güncelleme: 7.11.2013 10:16

Bu şifreyi kullanan herkes 'hack'lendi

Sanal saldırıyla sızdırılan veriler 1.9 milyon civarında kişinin bu şifreyi kullanmakta olduğunu gösterdi.

Adobe kullanıcılarının arasında en yaygın şifrenin '123456' olduğu, şirkete yönelik 'hacker' saldırısıyla ortaya çıktı. BBC'nin haberine göre sanal saldırıyla sızdırılan veriler 1.9 milyona civarında kişi bu şifreyi kullanmakta olduğunu gösterdi.
Adobe sistemlerine 4 Ekim günü gerçekleşen saldırıda yaklaşık 38 milyon aktif kullanıcı bilgisi çalınmıştı. Aktif olmayan veya sona erdirilmiş hesaplarla birlikte, çalınan kullanıcı bilgisi sayısı 150 milyonu buldu.
Güvenlik uzmanı Jeremi Gosney, çalınan ve internette yayılan bu bilgileri inceleyerek, kullanıcıların şifre belirleme davranışlarıyla ilgili bulgulara ulaştı. Buna göre en sık kullanılan şifrenin '123456' olduğu ve onu "123456789" şifresinin takip ettiği belirlendi. Diğer bazı popüler şifreler ise 'adobe123', İngilizce şifre anlamına gelen 'password' ve Q klavye düzeneğinin sol üstteki 6 harfi: 'qwerty'. Güvenlik uzmanları, bu tür kolay tespit edilebilir şifre kullanımının yalnızca bir sistemdeki hesabı tehlikeye atmadığına dikkat çekiyor. Çünkü birçok kişi; e-posta, internet bankacılığı ve sosyal medya hesaplarında aynı şifreyi kullanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.