Giriş Tarihi: 10.11.2013

Başımıza Twitter kondu

Ayda ortalama 170 dakika harcadığımız sosyal ağ uygulaması Twitter, gündemi belirleyen medyalardan biri oldu. Kullanıcıların yüzde 55'ini kadınlar oluşturuyor

Polemikler, tartışmalar, son dakika olayları, kurumları ve bireyleri aynı potaya toplayan sosyal ağ uygulaması Twitter, artık milyonlarca insanın gündemini belirliyor. Geçtiğimiz hafta ABD'de halka açılan ve borsa değeri 30 milyar doları aşan Twitter, Türkiye'de yaklaşık 11 milyonun üstünde hesaba sahip. Tüm dünyada ise kullanıcı sayısı 500 milyonu aşıyor. Kadın kullanıcıların oranı yüzde 55. Siyasetçi, sporcu, gazeteci, sanatçı, televizyon yıldızları ve sosyal ağ şöhretlerinin aktif olarak kullandığı Twitter uygulamasında ayda yaklaşık 170 dakika harcıyoruz. Türkiye, Twitter kullanımında dünyanın en aktif ülkelerinden biri.

MOBİL DEVRİM

Twitter'ın yaygınlaşmasının ardında basit kullanım ve paylaşım yatıyor. Twitter kullanımındaki asıl artış tablet ve akıllı telefon devrimiyle oldu. Platform, siyasi ve toplumsal olaya etki eden mesajın hızla yayılmasını sağladı. Kullanıcıların yüzde 68'inden fazlası hesaplarını mobil ortamda kullanıyor. Akıllı telefonlar, tabletler, operatörlerin mobil internet kampanyaları Twitter kullanımının hızla artmasında etkili oldu. Zaman ve konumdan bağımsız her olaydan haberdar olmamızı sağladı veya anında paylaşmamızı sağladı.

KRİZ DE YÖNETİLİYOR

Ancak her olayda olduğu gibi kullanıcılar bütün hesap için belli bir güvenililirlik ve itibar sıralaması yapıyor. Kurumlar da bazen kaş yapayım derken göz çıkardı. Sosyal medyada etkin olmak isteyen kurumlar, yanlış mesajı unutturmak için büyük çaba harcıyor.
GALATASARAY FENERBAHÇE'NİN ÖNÜNDE
Takipçi sayısında spor kulüpleri ve sporcuların sayısı çok yüksek. Futbol sahalarındaki rekabet sosyal ağlara da yansıyor. Galatasaray 3.2 milyon, Fenerbahçe ise 2.5 milyon takipçiye sahip. En çok takipçiye sahip Türk futbolcu 1.1 milyon ile Nuri Şahin. Onu 1 milyon 33 bin takipçiyle Fenerbahçeli Gökhan Gönül izliyor.
TWEET'İ DİŞİ KUŞ ATAR!
İlk Twitter kuşu, 21 Mart 2006'da uçtu.
Halen aylık aktif Twitter kullanıcısı 231.7 milyon. Bunun yüzde 55'i kadın.
Kullanıcı başına takipçi sayısı 208.
Günde ortalama 500 milyon tweet gönderiliyor.
Bir kullanıcı aylık ortalama 307 tweet gönderiyor.
Kullanıcılar aylık ortalama 170 dakikasını Twitter'da harcıyor.
FACEBOOK'TAN AĞZI YANAN KUŞU ÜFLEDİ
Twıtter çarşamba günü NYSE'de 26 dolarlık fiyatıyla halka açıldı. Sosyal ağ şirketi Twitter, hafta sonuna doğru hisse değerini 45 dolar seviyesine çıkarırken şirket değeri de 30 milyar dolar civarında gerçekleşti. Şirketin mobil gelirlerinin artması, 'yumurta kafalar' üzerinde yapılan temizlik şirketin itibarını ve rakamlarını olumlu yönde etkiledi.
HER KAREDE BİR MESAJ DAHA YOLDA
TwItter 2013 yılında pek çok yeni uygulamayı da hizmete sundu. Fotoğraf uygulamaları Instagram ile yarışırken, video uygulaması Vine, Facebook'la sıkı bir rekabete girişti. Aslında bu çabaların arkasında sitede kalma süresini artırmak yatıyor. Video ve fotoğraf cihaz dışında mobil internet kotasını hızla tüketiyor.
ŞİMDİ DE KOLUMUZA GELDİ
TwItter alışkanlıkları değiştirirken sadece bilgisayar, tablet veya akıllı telefon değil akıllı saatlerde de kullanılmaya başladı. 1.6 inç'lik Sony SmartWatch 2 akıllı saatinde su ve toza dayanıklılık akımını sürdürüyor. NFC ve Bluetooth 3 destekli SonySmartWatch 2 sayesinde Xperia Z1 kullanıcıları, telefonlarına gelen aramalara cevap verebiliyor, e-postaları ve Twitter mesajlarını okuyabiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.