Cuma 20.03.2015 00:00
Son Güncelleme: Cuma 20.03.2015 16:27

Bankacılıkta Genel Müdürlük Gemi Kaptanlığı Gibi

Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde düzenlenen ‘Kariyer Zirvesi’nde konuşan Albaraka Türk Bankası Genel Müdürü Fahrettin Yahşi, bankacılıkta genel müdürlük görevinin gemi kaptanlığıyla bir olduğunu söyledi.
KTÜ İşletme ve Ekonomi Kulübü’nün düzenlediği Kariyer Zirvesi, Osman Turan Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştiriliyor. Düzenlenen etkinliğe konuşmacı olarak Albaraka Türk Bankası Genel Müdürü Fahrettin Yahşi, İş Bankası ve Şişe Cam Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Özince, Haikin Ceo’su Hasan Önder, BBDO Strateji Başkanı Haluk Siçimoğlu, Dizayn Vip Yönetim Kurulu Başkanı Erbakan Malkoç ve Forum Trabzon AVM Genel Müdürü Gamze Ergel ile çok sayıda öğrenci katıldı. Kariyer Zirvesi’nin ilk oturumunda söz alan Albaraka Türk Bankası Genel Müdürü Fahrettin Yahşi, öğrencilere bir sunum yaparak kariyeri hakkında bilgi verdi, deneyimlerini paylaştı. Genel müdürlük görevini gemi kaptanlığına benzeten Yahşi, “Genel müdürlük görevi gemi kaptanlığına benziyor. Gemi kaptanı gemideki tüm insanlardan ve geminin rotasından sorumlu bir kişidir. Gemiyi bir limandan alacak ve başka bir limana güvenli bir şekilde ulaştırmaktan sorumludur. Genel müdürlüğü de bu şekilde ifade etmemiz gerekiyor. Genel müdür genel müdürlüğünü yaptığı şirketin kaptanı, onunda yardımcıları, onunda takımı var. Bu takıma doğru bir liderlik yapabiliyorsa organizasyonu vizyonunda belirlenmiş olduğu yere sağ salim getirmeye sahip olacaktır. Yani gemi kaptanlığı olarak düşünebilirsiniz. Genel müdür yardımcılığı ve genel müdür arasında ciddi farklar var. Genel müdür yardımcılığında sadece sizin için belirlenen alanlarda sorumlusunuz ama bankanın tüm alanlarından sorumlu olan kişi genel müdürdür. Dolayısıyla genel müdür yardımcısı olarak bütüne yönelik düşüncelerinizin uygulamaya konulması çok mümkün olmuyor. Ben genel müdür olduğumda ilk yıl bir değişim içerisine girdim. Tabi Albaraka’da her şey iyi gidiyordu. Gerçekten öz kaynak açısından belki Türkiye’nin en iyi bankalarından bir tanesi idi. Büyüme tarafında başarılı bir bankaydı. Her şey iyiyken değişim pek akla gelmez. En iyi değişimler her şeyin en iyi gittiği zamanlarda yapılan değişimlerdir. Her şey iyi giderken, mutlaka değişim projesinin içerisinde bulunmanız gerekir. Çünkü hayat her zaman değişiyor. Geleceğe bakmak zorundasınız. Yerel ve ulusal düzeyde çok büyük bir rekabet var. Bugünkü yeteneklerinizi koruyarak geleceği şekillendirmemiz ve gelecekle rekabet hızınızı çok daha mümkündür” dedi.
“TÜRKİYE’DE ÜÇ TÜR BANKACILIK VAR”
Türkiye’de üç tür bankacılığın olduğunu belirten Yahşi, “Bir tanesi ticari bankacılık, bir tanesi de yatırım bankacılığı. Şimdi bir bankacılık türü daha eklendi. Bu bankacılık türü de 1985’de ilk Albaraka Türk’ün kurulması ile faaliyete geçmiş oldu. O da katılım bankacılığı. Katılım bankacılığında bir potansiyel var. Dolayısıyla katılım bankacılığının büyüme potansiyeli klasik bankacılıktan daha fazla. Orantısal anlamda mutlak değerler olarak bahsetmiyorum. Dünyada özellikle ikili bankacılık sistemlerinin uygulandığı ülkelerde faizsiz bankacılık yüzde 20 civarında, Türkiye’de bizim toplam aldığımız pay yüzde 5.5. Dolayısıyla önümüzde gitmemiz gereken çok ciddi yol var. Dolayısıyla rekabet anlamında çok ciddi bir problemimiz yok. Tam tersi bir avantajımızın olduğunu söyleyebilirim. Büyüme potansiyeli daha fazla. Bankacılık yapıyorsanız sermayeniz olacak. Sermayesiz bankacılık yapmanız mümkün değil” diye konuştu.
Sunumunun ardından Albaraka Türk Genel Müdürü Fahrettin Yahşi’ye KTÜ İşletme ve Ekonomi Kulübü tarafından kemençe hediye edildi.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Trabzon Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Trabzon Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

TRABZON HAVA DURUMU

7 Mayıs 2024 Salı

16 º

16 º / 11 º
Sağanak Yağışlı
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.