Son Güncelleme: Çarşamba 21.04.2010
Bakan havuza atar gibi turizme attı sektörün lideri oldu
1983'te dönemin turizm bakanının 'havuza atar gibi' turizm sektörüne girmeye teşvik etmesiyle Antalya'daki ilk turizm yatırımlarından birini yapan Lykia World grubunun sahibi Burhan Silahtaroğlu, 'Antalya turizmi artık yön değiştirmeli' görüşünde...
ISRARLA KEMER TURİZMİ
Dönemim Dünya Bankası başkanı olan Robert Mc Namara Kemer bölgesinin altyapısının yapılmasını teklif etmişti. 125 milyon dolarlık bir projeydi. Biz de o zaman turizme Kemer'den başlayalım dedik. Turizmi hiç bilmediğimiz için Avrupa'yı dolaşalım neler yapıyorlar görelim diye düşündük. En büyük şirket TUİ dediler. TUİ ile görüştük. Türkiye'ye gelmeye ikna etmeye çalıştık. O dönemde 'Türkiye'ye girmeyi düşünmüyoruz' dediler. Sonra ısrarlarımız sonucunda 1985 yılında Robinson markasıyla Kemer'den Türk turizmine girmeye karar verdiler"
İLKLERİN YATIRIMCISI
Silahtaroğlu, 1984 yılında TUİ'nin Türkiye'ye ilk charter uçuşuna başlamasını ise şöyle alatıyor: İlk olarak 110 kişilik bir uçak ayarlandı. Ancak 40-50 kişilik rezervasyon yapıldı, uçak dolmadı. TUİ birkaç kez, 'uçuşu iptal edeceğiz' dedi. Biz ısrarla 'biraz daha bekleyin' dedik. En sonunda Alman milli takımı o dönemde Türkiye'ye geldi ve uçağı doldurdu. Böylece seferler başlamış oldu. Silahtaroğlu'nun 1985'te Robinson ile başlayan turizm öyküsü daha sonra 1996 yılında kendi turizm grubu LykiaWorld'ü kurmasıyla devam etti. Silahtaroğlu'nun turizmde başka ilkleri de var. Kapadokya'ya da ilk yatırım yapan gruplardan biri olan Lykia World grubu, bu bölgede ilk balon turları başlatan grup oldu. Turizmdeki ilk yatırımcılardan biri olan Silahtaroğlu'nun sektöre girdiği 1985 yılında 60 bin yatak kapasitesi ve 300 milyon dolar turizm geliri olan ülkemizde aradan geçen 25 yılda ise 1 milyon yatak kapasitesi ve 25 milyar dolar turizm gelirine ulaşıldı.Silahtaroğlu aradan geçen yıllar boyunca turizmde çok şey öğrendiklerini ancak aynı zamanda çok hatalar da yaptıklarını kaydediyor. Örneğin verilen teşviklerle yatırımcıların acele hareket ettiği ve çok pahalı yatırımlar yaptıklarını bunun sonrasında bu yatırımları finanse etmek için ucuza satmaya başladıklarını anlatıyor. Silahtaroğlu'nun artık Antalya turizminin yön değiştirmesi gerektiğine inanıyor. "Antalya'da beş amfitiyatro var. Şehre 10 milyon turist geliyor. Bunların yüzde 5'i buraya gelirse 25 milyon TL ek gelir elde ederiz. Antalya'yı denizkum- güneş üçgeninden çıkarıp kültür festivalleri şehri haline getirebiliriz" diyor.
EN SON HABERLER
- 1 Hristiyan ve Müslüman İzleri: Bingöl'deki Gizemli Zağ Mağaraları
- 2 Yayman: Hedefimiz Türk turizmini kalkındırmak
- 3 Bayramda Kapadokya’ya akın ettiler
- 4 Göbeklitepe'yi 3 günde 33 bin kişi ziyaret etti
- 5 Şanlıurfa’da 11 bin yıllık duvar kabartmaları ilgi çekmeye devam ediyor
- 6 Tarihi konaklar turizme kazandırılıyor
- 7 Bodrum’da Eylül bereketi: 2 gemi ile 2600 turist geldi
- 8 Turizmde tüm zamanların turist rekoru kırıldı
- 9 Kapadokya'yı Ağustos ayında 697 bin kişi ziyaret etti
- 10 Türkiye’de 7 ayda turizimde rekor kırdı