Giriş Tarihi: 18.5.2010 14:20 Son Güncelleme: 24.5.2010 09:53

3 milyon Rus gelecek

Türkiye'nin yürüttüğü diplomatik atağın ardından son 8 ayda 7 ülke ile vize sorunu aşıldı. Son olarak da süper güç Rusya ile vizenin kalkmasıyla Türkiye'ye gelen Rus turist sayısında patlama yaşanacağı vurgulanıyor.
Jolly Tur'un Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, "2010 yılı yurtdışı pazarının iyi gideceğini öngörüyoruz. Rus ve Avrupa pazarında gelişme bekliyoruz. Rusya'dan yüzde 20-25, Avrupa'dan da yüzde 10 artış tahmin ediyoruz. Bu yıl Rusya'dan 3 milyon turistin gelmesi bekleniyor. Çok ciddi sayılar önümüzdeki senelerde daha da artacağını düşünüyorum. Tabii Türkiye'de de Rusya'ya giden Türk turist miktarının artmasını bekliyoruz" diye konuşuyor.

VİZESİZ GİDİLEBİLEN ÜLKELERİ ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Türklerin tatil alışkanlıklarının da değiştiğini vurgulayan Mete Vardar, "Türkler de tatillerini önceden planlamaya başladılar. Erken rezervasyonlar yoğun talep görüyor. Bu yılın ilk üç dönemini geçen yılın ilk üç dönemiyle karşılaştırdığınızda yüzde 65 artış var. Yılı yüzde 35 artışla kapatmayı düşünüyoruz.
Turizm sektörünün genelinde yüzde 15-20'ye yakın artış öngörülüyor" açıklamasını yapıyor.
AYDA 10 TL'YE TATİL
Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, erken rezervasyonla yüzde 40'a yakın indirimle tatil yapma olanağı bulunduğuna işaret ederek, " Erken rezervasyonda yüzde 40'a yakın indirim bulunuyor. 12 ay taksit de yapılıyor. Ödeme 2-3 ay ötelenebiliyor. Örneğin Antalya'da 5 yıldızlı bir otelde günlük ortalama 150-200 TL'ye kalınıyor. Erken rezervasyondan yararlanıldığında fiyat 75-100 TL civarında oluyor. 12 ay taksit yapıldığında yaklaşık 10 TL tatil yapma olanağı bulunuyor. Ya da 299 Euro'ya Roma ve Prag gibi destinasyonlara gitme fırsatı var. Örneğin 12 taksit yaptırırsanız ayda 25-30 Euro'ya Prag'da tatil yapma olanağınız var" şeklinde konuştu.
"REFERANDUM TARİHİ BİZİ ÜZDÜ"

Önümüzdeki Ramazan Bayramı tatilinin hemen sonrasındaki pazar gününün referandum tarihi olarak belirlenmesinin turizmcileri olumsuz etkileyeceğini ifade eden Vardar, "Turizmciler olarak biz geçen sene ciddi bir küresel kriz atlattık. Aldığımız tedbirlerle Jolly Tur olarak geçen yıl yüzde 17 büyüdük. Son 7 senede yüzde 30-35 büyüdük. Erken rezervasyonlarda ilk üç aylık dönemide yüzde 65 artış var. Ancak Nisan ayında kül bulutları nedeniyle ciddi sıkıntı yaşadık. Bu sıkıntıları çok çabuk biçimde çözüme kavuşturduk.Şimdi de referandum tarihinin 12 Eylül'de olması biz turizmciler için sıkıntı yaratacak. 1 yıl önceden program yapıyoruz. Uçak alımlarımızı yapıyoruz. Bayramın zaten kısa bir tatil olması ve dönüşlerin tamamının pazar olacağı gösteriyor. Önümüzdeki dönemde nasıl bir önlem alabiliriz bununla ilgili çalışmalarını yapacağız. Turizmciler için biraz da üzücü bir karar oldu" görüşünü dile getiriyor.