Perşembe 21.04.2011 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 21.04.2011 17:29

Vergi indirimi Yunanistan'ı kurtaracak!

Yunanistan içinde bulunduğu krizden vergi indirimiyle kurtulmaya çalışıyor.

Hükümetin otellerdeki KDV'yi yüzde 6,5'e düşürmesi ve havayolu şirketlerinden yıl sonuna dek vergi almaması gibi önlemlerin işe yaradığı Yunanistan'da krizden etkilenen sektörlerin başında gelen turizmde toparlanma süreci hızlandı.
Ülkeye Avrupa pazarlarından talebin yükseldiği gözlenirken, 2009 rakamlarının aşılmaya başlandığı belirtiliyor.

Turizmgazetesi.com'un haberine göre; Küresel ekonomik krizin etkilerini en çok hisseden ve ekonomisi dibe vuran Yunanistan'da Yunan hükümetinin otellerdeki KDV'yi yüzde 6,5'e düşürmesi ve havayolu şirketlerinden yıl sonuna dek vergi almaması gibi önlemler etkisini çabuk gösterdi.
Ülkede krizden etkilenen sektörlerin başında gelen turizmde toparlanma süreci hızlandı. Almanya ve İsviçre başta olmak üzere Avrupa ülkelerinde tatil satan Holidaycheck.de adlı online rezervasyon sitesinin Haziran-Eylül arası dönemler için yaptığı değerlendirmeye göre, 2011'in Haziran-Eylül dönemlerini kapsayan yaz sezonu için ülkeye olan paket turlardaki rezervasyon oranı yüzde 71,8 oranında arttı. Yunanistan rezervasyonlarının 2009 seviyelerini de geçtiği bildirildi. 2010 yaz sezonunda Yunanistan rezervasyonları 2009'un aynı dönemine oranla yüzde 20,4 oranında düşmüş, bu dönemde Yunanistan turizmi, ülkedeki protesto eylemleri ve gösterilerden etkilenmeyen adalarına olan taleple ayakta kalabilmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.