Pazartesi 02.05.2011 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 02.05.2011 09:49

Yatırımlar 30 milyar dolara ulaştı

Tüm dünyada gerçekleşen otel yatırımlarının 2009'da en düşük seviyesine inmesinin ardından geçen yıl tekrar toparlanmaya başladığı bildirildi.

Jones Lang LaSalle Hotels tarafından yayınlanan 2011 görünüm raporuna göre küresel otel işlem hacmi 2011'de yüzde 30-40 arası büyüme gösterecek ve ardı ardına iki yıl boyunca iyileşme kaydedilmiş olacak. Şirket CEO'su Arthur de Haast, 2011'de daha fazla senedin piyasaya giriş yapacağını ve böylece yatırımcılar için imkanların artacağını söyledi.
Raporda, piyasalardaki iyileşmenin sektördeki alıcı ve satıcıları motive ettiği ve otel yatırım hacimlerinin 2011'de yükselmeye devam ederek 28-30 milyar dolara ulaşmasının beklendiği ifade edildi. Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerinden özellikle Suudi Arabistan, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri ve Fas'tan olumlu sinyaller geldiği belirtildi.
Uzmanlar, bu ülkelerin diğerlerine kıyasla daha sağlam siyasi istikrar sergilediğini, arz-talep dengesi dinamiklerinin iyileştiğini ve yatırım ve kalkınma için devlet desteğinden faydalandıklarını kaydetti. Örnek olarak Katar'ın 2022 FIFA Dünya Kupası'na ev sahipliği hakkı kazanmasının konaklama sektörünü uzun vadede daha iyi bir noktaya getireceği vurgulandı.
Bunun yanısıra bazı ülkelerde başgösteren istikrarsızlığın ardından Ortadoğu'ya gelen uluslararası turist sayısında azalma görüldüğü fakat yakın zamanda toparlanmanın başlayacağı bildirildi. Deloitte tarafından yayınlanan başka bir turizm raporuna göre seyahat ve turizm sektörlerindeki büyüme 2012'den itibaren istikrara kavuşacak ve yıllık yüzde 4'e ulaşacak. Dubai'deki Burç Halife kulesi ve Abu Dabi'deki Formula 1 parkı gibi dev projelerin turizme büyük katkı sağladığı ve ileriye dönük tahminlerin olumlu olduğu belirtildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.