Giriş Tarihi: 16.7.2011

Doğulu turiste pozitif ayrımcılık

Doğu ve Güneydoğu'da maddi imkânları iyi olmasına rağmen yaz tatili yapmayanlar turizm şirketlerinin yeni hedefi oldu. Otellerde yerli turistlere pozitif ayrımcılık yapılacak

Turizm şirketlerinin yeni hedefi Doğu ve Güneydoğu Anadolu illeri oldu. Akdeniz ve Ege sahillerinde tatil yapmak isteyen o bölgelerde tur şirketleri bulamayanlar için ilk adımı Antalya merkezli Eva Turizm attı. Yönünü tamamen Anadolu illerine çeviren şirket ilk etapta Antep, Şanlıurfa, Diyarbakır ve Trabzon'da ofis açtı. Şirketin sahibi Hatice Huner, Doğu'da tatile gidebilecek maddi güce sahip olmasına rağmen turizm kültürünü benimsemeyen ciddi bir kesim olduğunu söyleyerek bu illerde sadece ofis açmayacaklarını, toplantılarla insanları yazlık yerlerde tatil yapmaya teşvik edeceklerini söyledi. Huner, hedef kitlelerinin bu kesim olduğunu söyleyerek yerli turistlere pozitif ayrımcılık yapan otellerle çalışacaklarını söyledi. Türk turistlerin güneydeki otellerde yabancılar yanında hep kayrıldığını söyleyen Huner, portföyümüzde 80 otel var. Biz sadece Türk turistlere pozitif ayrımcılık yapan otellerle çalışacağız" dedi.
SADECE AİLELERE ÖZEL

Sadece Doğu ve Güneydoğu Anadolu değil aslında tüm illerde orta ve üstü gelir grubu turisti hedeflediklerini kaydeden Huner, Club Family adını verdikleri çalışma sistemlerinin ise 10 yıllık taahhütlü bir modele dayanacağını kaydetti. Bu sisteme göre telefon operatörlerinin yaptığı gibi turizm şirketiyle de 2, 5 ve 10 yılı kapsayan taahhütlü modelle bu süre boyunca aynı acenteyle tatile gideceğinizi garanti ediyorsunuz. Şirket de size erken rezervasyon fiyatlarının yüzde 5-10 daha altında fiyatlara tatil ayarlıyor. Huner, çalıştıkları tesislerin yabancı değil yerli turist ağırlıklı çalışan tesisler olduğunu bu nedenle de sözkonusu hedef kitlenin de daha rahat edebileceği tesisler olduğunu söyledi.

2+1 tatil konsepti

HUNER, "Konseptimiz aile tatili. Bu nedenle tek başına gelenler kabul edilmiyor. 2+1 (iki yetişkin bir çocuk), 4+2( dört yetişkin iki çocuk) gibi paketlerimiz var. Üyeler bunlardan birini seçip her sene farklı bir tesiste tatil yapabiliyor" dedi. Club Family konseptine dahil olmak için öncelikle atil hediye ederek hizmetlerimizi müşterilere denettirdiklerini söyleyen Huner, "İki yıllık deneme paketimiz var. Eğer memnun kalırlarsa 10 yıllık paketlere çıkarıyoruz. Sadece hangi otelde kalmaları değil istedikleri tüm konularda da danışmanlık hizmeti veriyoruz. Mesela üyemizin oğlu evlenecekse mekan ayarlamasına yardımcı oluyoruz" diye konuştu. Huner, Antalya ağırlıklı olmak üzere Bodrum ve termal tesislerle de anlaşmalı olduklarını söyleyerek hedeflerinin 5 yılda 20 bin üyeye ulaşmak olduğunu kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.