Giriş Tarihi: 1.3.2012 15:18 Son Güncelleme: 1.3.2012 15:21

Türkiye dünya 4'üncüsü

Turizmde uluslararası düzeyde büyük önem taşıyan Mavi Bayrak uygulamasında Türkiye 4. sırayı aldı.

Ulusal ve uluslararası alanda bilinirliği artan ve güvenilen bir standart sembolü haline gelen Mavi Bayrak, turizm pastasından pay almak isteyen ülkeler açısından da önem taşıyor.
2002'de 127 Mavi Bayraklı plajı bulunan Türkiye, 2011'de 324 Mavi Bayraklı plaj ile dünya 4'üncüsü oldu. İlk üç sırada İspanya, Yunanistan ve Fransa yer aldı. Ülkemizde en çok mavi bayraklı plaj Antalya'da bulunurken, bu ili sırasıyla Muğla ve İzmir izledi.
Türkiye Çevre Eğitim Vakfınca (TÜRÇEV) hazırlanan ''Mavi Bayrak ödüllü plaj-marina ve yatlar 2011'' adlı kitapçığından derlenen bilgilere göre, ülkemizde 1993 yılından bu yana uygulanan ve her geçen yıl ödüle hak kazanan plaj sayısı istikrarlı bir artış gösteriyor.
Uluslararası standarda sahip plaj ve marinaların yaygınlaşması dünya turizm pazarında Mavi Bayrak açısından eşdeğer koşullarda rekabet etme ortamı hazırlıyor. İlk olarak Fransa'da 1985'te başlayan Mavi Bayrak Programı, ülkemizde TÜRÇEV tarafından yürütülüyor.
Tatlı su ve deniz alanlarında sürdürülebilir kalkınmayı destekleyen Mavi Bayrak Programı, yüzme suyu kalitesi, çevre yönetimi, çevre eğitimi ve can güvenliği konularında yüksek standartlara ulaşmak için yerel yönetimlerle plaj işletmelerine görev yüklüyor.
Buna göre, ''Mavi Bayrak Ödüllü'' plaj olabilmek için 32 kriter bulunuyor. ''Deniz suyu kalitesi, çevre eğitimi ve bilgilendirme, çevre yönetimi, güvenlik ve hizmetler'' başlıklarında toplanan kriterlerin büyük bir kısmı zorunlu kılınırken, plajın Mavi Bayrak akreditasyonu alabilmesi için bu kriterlere uyması gerekiyor.
Mavi Bayrak, yüzme sezonu (numunelerin alındığı tarihler) boyunca plajda dalgalandırılıyor. Bayrak, plajda yürütülen programın bir sembolü ve mavi bayrak kriterlerine uyumun göstergesi olarak kabul ediliyor. Eğer Mavi Bayrak akreditasyonuna sahip bir plaj, kriterlere uymazsa, bayrak plajdan daimi veya geçici olarak alınabiliyor. İhlalin pek çok derecesi bulunuyor.

ÜLKELERİN MAVİ BAYRAKLI PLAJ SAYILARI (KUZEY YARIM KÜRE 2011)
Ülke: Plaj sayısı:
İspanya 511
Yunanistan 387
Fransa 337
Türkiye 324
Portekiz 269
İtalya 234
Danimarka 221
Hırvatistan 116
İrlanda 83
İngiltere 70
Güney Kıbrıs 56
Diğer 25 ülke 319

İLLERE GÖRE MAVİ BAYRAK SAYILARI

İl: Plaj:
Antalya 174
Muğla 73
İzmir 28
Aydın 20
Balıkesir 17
Mersin 5
Çanakkale 5
Tekirdağ 1
Düzce 1
TOPLAM: 324

TÜRKİYE'DE YILLARA GÖRE MAVİ BAYRAK SAYILARI
Yıl: Plaj sayısı:
2000 78
2001 99
2002 127
2003 140
2004 151
2005 174
2006 192
2007 235
2008 258
2009 286
2010 314
2011 324

PLAJLAR İÇİN MAVİ BAYRAK KRİTERLERİ
Dünyada gelişen çevreyi koruma bilincine paralel olarak Uluslararası Çevre Eğitim Vakfı tarafından plajlar için belirlenen 27 kriter, 2010 yılı itibariyle 32'ye çıkarıldı. Bu kriterlerin bir kısmı zorunlu (z), bir kısmı kılavuz (k) kriterler. Bu kriterleri sağlayan plajlar, 1 yıl süre ile Mavi Bayrak verilerek ödüllendiriliyor.
''Çevre Eğitimi ve Bilgilendirme'' başlığı altında 6, ''yüzme suyu kalitesi'' başlığında 5, ''çevre yönetimi başlığında 14, güvenlik ve hizmetler'' başlığında 7 olmak üzere Mavi Bayraklı plaj olmak için zorunlu 32 kriter bulunuyor.
Mavi Bayrak almak isteyen plajlar ve yerel yönetimler ''www.mavibayrak.org.tr'' internet adresinden başvuru formuna ve gereken belgelere ulaşabiliyor. Mavi Bayrak kriterlerine de aynı internet sitesinde yer veriliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.